Lavt blodtrykk

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Var hos lege nå. Og jeg visste jo at jeg har lavt blodtrykk (alltid hatt) men nå var det veldig lavt, 90/50 legen mente jo jeg ikke burde jobbd, men har ingen ubehag pga dette, ikke svimmel osv... Kan jeg forvente at dette kommer?

Jeg har ikke det. Annet enn blodtrykksfall nå og da.

Mange som har det under graviditet. Jeg hadde det en periode tidlig, og det var veldig ubehagelig for meg! Så stjerner bare jeg reiste meg opp. ;)

Jeg var så lav i forrige svangerskap. Da slet jeg med at jeg plutselig holdt på å besvime. Ble klam, varm, uvel og det svartnet forra øynene.

Jeg har vært plaget med det siden uke 12. Vært sykemeldt siden. Besvimer og kaster opp daglig pga blodtrykksfall. Sist gang jeg målte bt lå det på 70/48. Har hele tiden håpet på å kunne komme tilbake på jobb de siste mnd, men legen sier at hun kan nesten garantere at jeg ikke blir bedre før ungen er ute. Hjelper litt å drikke iskald farris/cola og spise nøtter og lakris.

Jeg har vært plaget med det siden uke 12. Vært sykemeldt siden. Besvimer og kaster opp daglig pga blodtrykksfall. Sist gang jeg målte bt lå det på 70/48. Har hele tiden håpet på å kunne komme tilbake på jobb de siste mnd, men legen sier at hun kan nesten garantere at jeg ikke blir bedre før ungen er ute. Hjelper litt å drikke iskald farris/cola og spise nøtter og lakris.

Laveste her har vært 80/48 men har merkelig nok ikke vært svimmel eller hatt ubehag på noen måte.. Men det kommer vel mente jordmor. Ser ikke for meg at jobb på skole er så lett om det skulle skje :(

Jeg var så lav i forrige svangerskap. Da slet jeg med at jeg plutselig holdt på å besvime. Ble klam, varm, uvel og det svartnet forra øynene.

Høres skikkelig ubehagelig ut :( håper jeg slipper unna det... Har merket et par ganger at det kjennes ut som gulvet beveger seg, at jeg står i sand liksom. Men ikke vært direkte svimmel....

Høres skikkelig ubehagelig ut :( håper jeg slipper unna det... Har merket et par ganger at det kjennes ut som gulvet beveger seg, at jeg står i sand liksom. Men ikke vært direkte svimmel....
Det var ubehagelig akkurat der og da, men jeg merket fort når det var på gang. Da var det bare å sette seg ned og vente til det gikk over. Formen var like fin etterpå [emoji4]

Var hos lege nå. Og jeg visste jo at jeg har lavt blodtrykk (alltid hatt) men nå var det veldig lavt, 90/50 legen mente jo jeg ikke burde jobbd, men har ingen ubehag pga dette, ikke svimmel osv... Kan jeg forvente at dette kommer?
Jeg hadde dette blodtrykket for noen kontroller siden, og jordmor kommenterte det ikke engang.

Rart at leger og jordmødre reagerer så forskjellig rundt om i landet :p men håper virkelig at det ikke er noe å bekymre seg for...
Så lenge du ikke kjenner noen symptomer hadde jeg ikke vært bekymret :)

Jeg har også veldig lavt blodtrykk. Det går som regel greit, men hvis jeg blir stående i ro (feks i kø eller i dusjen) blir jeg kvalm, svett og merker prikkinger foran øynene. Har besvimt en gang i kø, men nå kjenner jeg faresignalene og rekker sette meg ned før jeg detter. Jeg har alltid lavt blodtrykk, men enda lavere nå som jeg er gravid. For lavt undertrykk kan visst gi problemer med nyrene (??), men jeg har ikke hatt noe problem med dette.

Jeg har også lavt blodtrykk. Jordmor kommenterte bare at det var lavt, hun sa ikke noe mer om det. Jeg ser stjerner av og til på trening ;p Det er vel det eneste jeg merker av det.

Jeg hadde lavt blodtrykk under de to første svangerskapene, og var mye uvel... Men både lege og jordmor var skjønt enig om at de forstod at det var ubehagelig for meg, men medisinsk sett var det bare braxsmile3 var mye verre om det var høyt...

Back
Topp