Lavt blodtrykk?

Ruby

Betatt av forumet
Jeg kan ikke skryte på meg at formen er bra Idag :(

Det føles ut som jeg har altfor lite blod i hodet! Jeg tør så vidt å gå, fordi da kan det plutselig føles verre ut og at jeg skal besvime. I tillegg føler jeg meg veldig varm, men har ikke feber.. Dette er andre gangen det skjer, det skjedde for en uke siden også.

Kanskje litt dårlig forklart, beklager det. Men noen som vet hva det kan komme av? Regner egentlig med at der er lavt blodtrykk, men spør for det.

Jeg har altfor lavt blodtrykk (90/55) men sliter med lavt jernlager, lav blodprosent og lavt blodsukker i tillegg. Pga det lave blodtrykket får jeg ofte blodtrykksfall, da blir jeg glovarm, føler at jeg svetter selvom jeg ikke gjør det, hørsel og synet blir borte og noen ganger besvimer jeg og kaster opp. Skummelt, å veldig ubehagelig. Men dessverre ikke noe å gjøre med lavt blodtrykk, annet enn å spise og drikke ofte :)

Har du sjekker hos legen for jernmangel? Men ikke begyn mwd det før du har snakket mwd lege.

Barnet tar mye fra oss. Drikk mye og spis jevnt og trutt. Litt salt hjelper meg.

Hold føttene høyt for å sirkulere blodet. Evt støttestrømper. Beveg kroppen litt. Få litt sirkulasjon. Jeg bruker å slite med det. I tillegg tror jeg kroppen blir redd for å svime av når jeg blir sånn. Å da blir jeg mer svimmel og kan alle fall svime av.

Spis chili i maten det får opp blodtrykket :)

God bedring

Har du sjekker hos legen for jernmangel? Men ikke begyn mwd det før du har snakket mwd lege.

Barnet tar mye fra oss. Drikk mye og spis jevnt og trutt. Litt salt hjelper meg.

Hold føttene høyt for å sirkulere blodet. Evt støttestrømper. Beveg kroppen litt. Få litt sirkulasjon. Jeg bruker å slite med det. I tillegg tror jeg kroppen blir redd for å svime av når jeg blir sånn. Å da blir jeg mer svimmel og kan alle fall svime av.

Jeg slet med jernmangel før jeg ble gravid, sluttet på jerntabletter noen dager/uker før jeg ble gravid. Kanskje jeg burde sjekke det igjen nå :)

Takk for tips, alle sammen!

Back
Topp