Lavt blodtrykk

Spire_nr_2 <3

Andre møte med forumet
Hei!
Er det noen av dere her inne som er plaget med det?
Har svimet rundt de siste par mnd, i går var det ingen bønn.. Rett til legen og ut i sykemelding. Liker ikke!!
Noen tips, kjerringråd, erfaringer?
Sånn som dette vil vi ikke ha det.. ;)

Jeg har hatt lavt blodsukker i forgje sv.skap og i dette.
Har desverre ikke noen tips til deg enn å drikke mye vann, ikke røys deg raskt opp, serlig ikke om morgenen og gå deg en liten tur hver dag. Blodtrykket øker jo mere man er i aktivitet. Jeg får mere blodtrykksfall etter en dag på sofaen :/

Fikk faktis beskjed at kaffe og te kan hjelpe:) følte det hjalp å drikke litt te:)

Jeg er en del svimmel og sliter med blodtrykksfall, særlig i butikker... Da kan jeg fort svime av. Merker at det skjer ved at det pitrer i hele kroppen, jeg får hete/kuldeslag om hverandre, hørselen blir rar så jeg faller ut av samtaler også blir jeg kvalm og uvel. Da er det bare å sette seg rett ned for min del, før jeg svimer av. Jeg går alltid med vannflaske i veska og drikker ofte. Har også en kjekspakke i veska dersom jeg føler behov for noe å tygge på. Jeg går aldri i dusjen på morgenen før jeg har spist og drukket litt. (Dusjen er et sted jeg fort blir svimmel, pga damp og tett luft). Noen ganger dusjer jeg med dusjdøra åpen. Jeg unngår mye direkte sterk sol, for da blir jeg ofte svimmel. Skygge fungerer best for meg. Ellers har jeg innstilt meg på at jeg tar det mye med ro, er sjeldent i butikker og sørger for å ha et sted å sette meg hvis jeg blir stående i ro et sted.

Back
Topp