Lavt blodtrykk

Entil

Elsker forumet
Nikki, eller noen som vet....:
Stemmer det at skalaen for måling av overtrykk (blodtrykk altså) starter på 80??
Mener legen mumla ett eller anna om det... Og at det kanskje ikke var så rart at jeg var svimmel[&o]

Nå er overtrykket mitt på 80... Og undertrykket på 55.
Vet jo at det er lavt[&:] Men sambo sa at det så ut som at det bare gikk nedover uten å stabilisere seg på apparatet...
Også synes jeg at legen sa at skalaen for overtrykket gikk fra 80, altså at det ikke kommer lavere..
Derfor jeg ble litt usikker!
Men han spurte om jeg var svimmel og sa at det var helt naturlig når trykket var så lavt.
Hadde puls på ca 90 da[;)]

Jeg er stort sett svimmel hele døgnet. Jeg sliter litt med det ellers også, men det er veldig ille når jeg går gravid. Kan gå en liten tur, men kan ikke stå oppreist helt rolig i mer enn 2-3 minutter før jeg svimer av. Ganske slitsomt..... Men jeg har blitt så vant til det at jeg tar forhåndsregler uten å tenke meg om egentlig.

Jeg har blodtrykk på ca 100/50-55 under svangerskapet, og ca.100/65 ellers.... 

Jeg har også ligget på 100/50-60 tidligere i svangerskapet... Men nå var jeg plutselig nede i 80/55...
Undertrykket har jo steget, men overtrykket er temmelig lavt da..

ORIGINAL: Entil

Jeg har også ligget på 100/50-60 tidligere i svangerskapet... Men nå var jeg plutselig nede i 80/55...
Undertrykket har jo steget, men overtrykket er temmelig lavt da..

Når det gjelder å ha for HØYT blodtrykk, så er det jo OVERTRYKKET de ser på.... Vet ikke om det er sånn ved LAVT blodtrykk og? Nikki?

I hvertfall er 80 i overtrykk er VELDIG lavt, så jeg hadde vel ikke klart å være i våken tilstand en gang tror jeg.... [&:] 

Hva sa legen egentlig da? Fikk du noen restriksjoner? Skal du til ny kontroll?

Nei, ingen restriksjoner eller ekstra oppfølging, bare beskjed om å ta det heeelt med ro og reise meg sakte..
Har vell nevnt det før.. Er ikke direkte fornøyd med oppfølginga jeg får fra lege/jm! Føler jeg må passe på det meste selv!

Men nå er det vell høyt blodtrykk som er verst når man går gravid..
Måtte konferere litt med mamma`n og stefaren min som er sykepleiere... De mente det var veldig lavt, men at det ikke er noe å gjøre med for lavt trykk... Finnes medisiner mot for høyt, men ikke mot for lavt.
Så så lenge jeg egentlig føler meg i bra form, så er det vell ikke så mye å gjøre!
Men jeg kommer til å ta kontakt med føden om det blir verre!

Sist jeg fikk målt blodtrykket mitt var det på 120/55..Men undertrykket mitt har vært lavt helt siden jeg ble gravid.

Men i dag ble jeg skikkelig nervøs. Vi var ute og kjørte bil, og plutselig ble jeg kjempesvimmel, og da satt jeg i bilen. Var svimmel kjempelenge, og klarte ikke feste blikket på noe.  Etter 40 min gikk det over, men da fikk jeg kjempe vondt i hodet, og hele høyrearmen dovna bort...Skjønner ingenting. Men det var heldigvis sambo som kjørte bilen da...
Skal til jm på kontroll i morgen, så skal spørre henne hva dette kan komme av..ble litt nervøs der ja.

Neida... Er ikke så voldsomt bekymret...
Synes bare jeg må ha kontroll på hva ting betyr her!
Føler jo ikke jeg får så veldig god oppfølging, så må liksom passe på selv, og da "må" jeg liksom vite hva alt betyr[&:]
Har nesten blitt kontrollfrik på egen helse[8D] hehe[:D][:D]

Tusen takk for svar snuppa[:D][:D][:D]
Greit med en sykepleiers råd innimellom[;)]

Hehe... Ja, ikke langt unna hvertfall[&:]
Dem vet jo litt på sykehuset her da...
Men det er da noen fordeler ved å være 3.gangs-fødende[8D]

Joda... Men skulle gjerne vært den lærdommen foruten, du[;)]

Back
Topp