lavt blodtrykk

mfor2

Andre møte med forumet
Andre som er plaget med lavt blodtrykk? Mitt blodtrykk er nå nede på 75/43. Jeg er veldig svimmel, blir trøtt av å stå opp og energi er for tiden et fremmendord! Det eneste legen min sier er at jeg må reise meg rolig opp, og ikke skape unødig engstelse blant folk rundt meg ved å svime av...Har lest på andre nettsider at gravide med høyere blodtryk enn meg blir sykemeldt? Noen som har erfaringer å dele? Frustrerende å være så slapp og sliten! [:(]

Jeg hadde lavt BT tidlig i svangerskapet, men ikke så lavt som deg da... Overtrykket var nede på 90, undertrykket husker jeg ikke. Men var mye svimmel og uvel, kunne ikke stå lenge f. eks. Var så uvel innimellom at jeg kasta opp[&:] Det som hjalp meg når jeg var svimmel, og som hjelper enda hvis det dukker opp, er å drikke noe med en gang, og å legge meg ned. Så har det gått over etterhvert...

Jeg ble halvt sykemeldt når jeg var i uke 11, fordi jeg ikke følte meg i form. Var kvalm, svimmel og hadde null krefter. Har jobba halvt helt fram til nå hvor jeg er helt sykemeldt. Syns du skal prate med legen din jeg, forklar hvordan du har det, og spør om du ikke kan få jobbe mindre en periode og se om det fungerer bedre da. Har du en "normal" lege så er ikke det noe problem. Er jo ikke meninga du skal ta livet av deg selv når du går gravid! Man skal kose seg og nyte den tida[:)]

Back
Topp