Lavt blodtrykk, plutselige "anfall" med høg puls og hjertebank

sogn78

Forumet er livet
VIP
Eg er gravid i uke 28, og sliter med lavt blodtrykk. Har ofte episodar der eg først blir supervarm, så kvalm, så svimmel, av og til svimer eg av. Dette er vel ganske vanlig i svangerskapet.
MEN; i tillegg til dette så har eg episodar der det kjennes ut som hjertet løper fullstendig løpsk. Hjertebank, slik at du kan sjå hjertet slår utanpå gensaren, og skikkelig høg puls. Dette kan eg ikkje huske å ha hatt i forrige svangerskap. Er dette også vanlig?? Erfaring nokon?
Det kan komme om eg ligger heilt i ro, midt på natta for eksempel...
 
Jeg opplever også dette, men hadde det før jeg ble gravid også... Får en føl hjertebank dersom jeg våkner brått sv en lyd eller mobil som ringer og lignende... Utrolig ubehagelig... Men aner ikke hva det skyldes. Har ganske normalt blodtrykk, heller litt lavt enn høyt...
 
Det er normalt ved lavt blodtrykk. Hvis man derimot har forhøyet blodtrykk vil de gjerne sjekke om det er noen spesiell grunn.
 
jeg har det akkurat som deg, hadde ikke det sist.. er visst helt normalt! ikke noe å gjøre ved, annet enn å slappe av! (regner med du har sjekket blodprosenten?) ta jern og vitaminer..
jeg ble dritredd sist for bare noen dager siden, for følte meg ekstra jævlig. dro til legen, men var ikke noe..
 
Hjertebank er vanlig når man er gravid :) Jeg hadde det sist og har det nå også. Så er ikke noe farlig :)
 
Jeg har det rett som det er, kommer gjerne mens jeg sitter i sofaen og slapper av. Hjertebank og høy puls. Kjennes ut som om kroppen jobber på høygir og jeg blir skikkelig sliten av det. 
 
Ikkje så kjekt at så mange må oppleve dette, men eg vart no litt glad for at det ikkje berre er meg, må eg innrømme. Godt å høyre at det er normalt, har virkelig begynt å lure av og til...
Blodprosent og jernlagre er heilt fine, så det er nok berre det lave blodtrykket sin feil da.
Tusen takk for svar jenter!!!
 
Husker jeg hadde veldig kraftig og hurtig puls enkelte ganger i svangerskapet.
Jeg lå på puta og kjente pulsen så kraftig i øret at jeg fikk ikke sove...
Har du lavt BT så vil jo pulsfrekvensen øke for å kompensere.
 
Back
Topp