Lavt blodtrykk og hodepine

~StRaToS~

Forumet er livet
Har hatt hodepine i 2 uker nå uten å vite hvorfor.
Står opp med hodepine og legger meg med hodepine.
Har vanligvis migrene, men har ikke lagt noe merke til
det under graviditeten FØR nå.
Trodde jeg, men det var visst bare lavt blotrykk...
Det lå på 90 / 50 og var veldig lavt i føle legen og hva kunne jeg få
for det da???
Jo måtte drikke masse vann!!
Liker ikke vann, gi meg tabletter så det kan bli fikset over natten!!!
Det gikk visst ikke.....

Blæh!! Hater hodepine like mye som vann....Men liker ice tea da[:D]

Har dere lavt blodtrykk?
I såfall,hvor lavt??
 
Var på kontroll i går og da va blodtrykket 95/60...fikk beskjed om at alt var i skjønneste orden.. Men de følger vel litt ekstra med deg da? siden hodeverk og greier? Jeg måtte ta blodprøve pga svangerskaps kløe jeg.. For å utelukke lever svikt[&:]
 
95/60 er lavt det og har jeg forstått. Tror det kommer an på legen også..
Tror normalen er 120/ 80.
Fortalte legen min at jeg hadde veldig hodepine og kunne se stjerner
av og til.
Men alt hun sa var at jeg måtte drikke masssse vann!
Men ei annen ei som hadde 95/55  fikk beskjed av legen at det var bekymringsverdig lavt.
Og jeg hadde lavere[8|]

Ja, ja, kanskje det er derfor humøret mitt har vært fucked up!
 
Har du eller mistenkte de svangerskapskløe??
 
jeg klør som et helvete på leggene om natta.. ser ut som et dyr har sneket seg inn å angrepet meg[8D] Fikk beskjed om at det var sjeldent at det var lever svikt, men at de tok prøver for å utelukke.. men det går nok sikkert fint...

Hmmm, ja når du nevner humøret.. Jeg har vært en BITCH i lengre tid nå... Føler meg skikkelig trøtt og uopplagt innimellom, og at "musklene"[8|] mine bare svikter av og til.. kjenner en trøtthets følelse i hele kroppen... hmmm .litt rart hvor forskjell det er fra jordmor til jordmor egentlig... Trodde de hadde det samme utgangspunktet liksom
 
ORIGINAL: mams81

jeg klør som et helvete på leggene om natta.. ser ut som et dyr har sneket seg inn å angrepet meg[8D] Fikk beskjed om at det var sjeldent at det var lever svikt, men at de tok prøver for å utelukke.. men det går nok sikkert fint...

Hmmm, ja når du nevner humøret.. Jeg har vært en BITCH i lengre tid nå... Føler meg skikkelig trøtt og uopplagt innimellom, og at "musklene"[8|] mine bare svikter av og til.. kjenner en trøtthets følelse i hele kroppen... hmmm .litt rart hvor forskjell det er fra jordmor til jordmor egentlig... Trodde de hadde det samme utgangspunktet liksom


Slik har jeg og det. Trøtt heøe tiden, må til å med gni meg i øynene midt på dagen bare for å kvikne til. Har ikke krefter eller lyst til å løfte en finger og alt er bare et ork. Krangler for ingenting og griner for ingenting.

 
jupp, høres ut som her det ja...Så har vi jo disse små rundt oss om dagene og.. Stakkars Ariana får oppleve litt av graviditeten hun og... Når hun merker at jeg er trøtt og irritabel, så går hun inn for å irritere.. Fyyyyy, så sliten jeg blir! I dag bare flata jeg rett ut på sofan og sovna... Lurer på åssen det går i morra med barnetog og familiselskap[:-]
 
lavt blodtrykk kan komme av litt utvidede blodårer eller at hjertet ikke pumper tilstrekkelig hardt nok liksom, og da kommer det ikke nok blod til hjernen og så svimler det for folk eller i verste fall så besvimer de. så lenge det ikke går under 50, så tror jeg faktisk ikke det er så verst. er verre med høyt enn med lavt undertrykk i graviditeten, såvidt jeg har fått med meg[:)]
 
jeg har hatt hodepine helt i fra begynnelsen av svangerskapet..som du sier så sover jeg med hodepine og står opp med hodepine.det er noe forferdelige greier...i blant så forsvinner den i max tre dager så besøker den meg igjen[&o]det gjør så vondt at jeg ikke orker en drid.kan jo ikke ta aracetter hele tiden..
går med den jævlige hodepinen dAgen lang uten å ta noe medisiner.
prøver å drikke masse å sånn men tror du at det hjelper?nei da[&o]helt forferdelig hater det..tok det opp med både jordmor og lege men i følge dem er jo alt normalt...Har åsså hatt lavt blodtrykk helt i fra begynnelsen av svangerskapet,95/55..det har variert men legen min sa heller lavt enn høyt...til tider blir jeg helt svimmel i hode og hvis jeg ikke setter meg ned så svimer jeg sikkert av..en av grunnene for at jeg fikk hundre prosent sykemelding var lavt blodtrykk hodepine osv. 
 
Ja slik har jeg og det....Men jeg har en vilter 3 åring i tillegg[&:]
Og gubben er vanligvis på jobb hele tiden og selv om han er hjemme om helgene så hjelper han ikke til.
Så ja, hodepinen gjør meg om til ei bitch og det går utover han ,og nei, jeg har ikke dårlig samvittighet for det. [;)]
 
ORIGINAL: ~StRaToS~

Ja slik har jeg og det....Men jeg har en vilter 3 åring i tillegg[&:]
Og gubben er vanligvis på jobb hele tiden og selv om han er hjemme om helgene så hjelper han ikke til.
Så ja, hodepinen gjør meg om til ei bitch og det går utover han ,og nei, jeg har ikke dårlig samvittighet for det. [;)]

 
[:D][:D][:D]huff da dakar stratosen[:)] bank han der mannen dudet går sje an å holde på sånn huff...
har ikke noe barn som maser og dingler rundt meg akkurat nå så der er jeg heldig og de dagene som jeg har fryktelig med hodepine,tar mannen initiativet og gjør alt det jeg ber han om[;)] 
 
ORIGINAL: Karla

Mitt blodtrykk var 120/70 på mandag, så det er vell ganske normalt trur jeg...

Hvordan går det med vanndrikkingen?


Det er normalt ja.
Her går det i ice tea, veldig mye ice tea[;)] (light offcourse)
 
sniker meg inn her.
har lavt bt jeg og.. 100/50. JM mener det skal være lavt i en periode.. men har gådd gravid to ganger før å da lå bt på 120-130/60-70...
Om jeg stresser eller anstrenger meg, så blir jeg dårlig.. uvel, svimmel, kvalm på en måte..
bldprøver å alt er i orden.. men bt er lavt[&:]
 
Er det noen tips utenom å drikke masse vann som hjelper mot lavt blodtrykk?
Blodprøvene mine var også fine, men lavt trykkda selvfølgelig....
Kjenner du også at du blir tørr i munnen og må drikke mye?
Kanskje det er en annen sak, men må bare spørre...
 
huff ikke bra.. jeg hadde faktisk for høyt jeg da..[:'(]
husker ikke i farta hvor mye,men...
 
er ikke tørst i det hele tatt jeg[&:]
hadde en del hodepine tidligere i svangerskapet.. men har ikke hadd det på lenge nå..
Sliter med at det kribler å klør i beina(JM kaller det svangerskapskløe)
 
Lurer på om jeg kanskje kan ha for lite jern i kroppen i tillegg..
 
Er sannelig ikke godt å vite.. tok kontakt med jordmor for å få tadd blodprøver, men hun hadde ikke skrevet opp jern.. kun blodprosenten..
 
Nei jeg har ikke hatt problemer med kvalme og oppkasting.
Har aldri hatt det i mine to svangerskap.
Men har jo hørt at kvalmen kan komme og gå
utover hele svangerskapet.
Men du, du vet at kvalme kan komme av for sterke hodepine smerter??
Det hadde jeg ca 2-4 ganger i året (migreneanfall) og hver bidige gang ble jeg kvalm
og måtte fremprovosere spyingen. Og det samme under fødselen også, jeg måtte
kaste opp, men det var jo tidlig på morgenen og jeg hadde ikke spist noe enda så jeg spydde bare
magesyre. Jm sa det var p.g.a smertene. Spydde bare en gang da..
 
Back
Topp