lavt blodtrykk og høy puls?!?!?

lillechu

Forelsket i forumet
Jeg har gjennom hele svangerskapet hatt lavt blodtrykk. Det har gått greit, må bare ta det litt rolig når man blir svimmel. Men i de siste ukene har jeg følt meg rar i kroppen til tider, plutselig andpusten mens jeg har sittet stille og sånt. Tatt på meg pulsbelte for å se, og da oppdaget jeg puls opp til 154 uten at jeg gjorde noe! Den gikk litt ned også opp igjen, og sånn holder den på. Legen sa at hjertet kompenserer for det lave blodtrykket. Høres ikke helt bra ut, men det var visst ikke noe hun kunne gjøre med det. Hun sykemeldte meg 100% pga dette i dag. Noen andre som har opplevd lignende? Legen sa drikk masse og spis salt mat. Noen med andre råd/tanker?

Syns forresten det er så kjedelig å bli fullt sykemeldt. På torsdag har jeg eksamen, så har nok å gjører frem til det. Men hva gjør man ellers??? Fint med litt fri altså, men hver dag???

Hei...
kan ikke si noe annet enn at jeg vet det er ubehagelig for jeg har hatt det slik hele livet... BT på 90/55 og høy puls (rundt 100).... aldri så høy som din da..men plagsomt høy for meg.. [&:] Har aldri snakket med legen om det da.

Og hva du skal gjøre når du er ferdig med eksamen... hmmm sove og sole deg..hehe, jeg vet ikke... skal holde ut ett par uker til så er jeg i samme situasjon ;)

Du får iallefall ha masse lykke til [:D]

Jeg har det også slik i perioder. Har hatt lavt BT hele svangerskapet (rundt 90/50), og har perioder hvor hvilepulsen blir høy. Men har aldri målt den så høy som 150 ved hvile, så det vil jeg tro føles ubehagelig, ja. Jeg har vanligvis en hvilepuls på mellom 50-60, men har titt og ofte hvilepuls på 110-120, men har ikke målt den særlig høyere enn det. Jeg føler meg veldig rar når det er sånn, må liksom trekke pusten så dypt, og orker ikke gjøre noe annet enn å sitte/ligge når det er slik.

God bedring, og lykke til på eksamen!

ja, salt for å binde vannet i kroppen, da blir det vel bedre for blodet også... ikke vet jeg helt, men var noe sånt. er vel en grunn til at man spiser salt mat om sommeren når det er varmt også [;)]

Back
Topp