Lavt blodtrykk, noen tips?

dumidalia

Gift med forumet
Det finnes jo kjerringråd for det meste, finnes det noe mot lavt blodtrykk? Jeg holder på å bli fullstendig sprø! Hvis jeg sitter med beina ned i 5 minutter er jeg nær ved å besvime, og jeg kan overhodet ikke stå og lage middag eller bake noe som helst. Jeg kan rett og slett ikke være oppreist mer enn en kort-kort stund av gangen før jeg holder på å falle sammen..

På en måte er det jo praktisk, jeg har fått beskjed fra gynekolog og jordmor om å holde meg i ro for å unngå for tidlig fødsel, men jeg må jo røre litt på meg, bare litt..!

Så, anyone, peis på med gode og mindre gode triks :)

Vet at lakris er kjent for å hjelpe på lavt blodtrykk, men har samtidig og lest at gravide ikke skal spise for mye av det. Men hvis det er fordi lakris kan føre til høyt blodtrykk (som jo ikke er gunstig for noen) at det er advart mot det for gravide, så bør det jo ikke være noe problem. Ville sjekke det litt mer.. Jeg har hatt lavt blodtrykk før og husker jeg fikk anbefalt lakris da, men var jo ikke gravid da. Drikke masse er hvertfall viktig.

Salt! å drikk farris :)

Lakris, ja. Det er jo godt, det må jeg sjekke opp :)
Drikker minst en liter farris om dagen, føler ikke at det hjelper.. :) Men salt altså.

Tenker at jeg kanskje egentlig bare må kjøre på med alt som de med høyt blodtrykk skal unngå :)

Hva er blodtrykket ditt på?
Men salt skal hjelpe som de andre sier, faren er at du kan få mye vann i kroppen.
Jeg må ta alt i saktefilm...har hele tiden hatt lavt. Ligger på 100/50 og 100/60.

Jeg har blodtrykk på 78/46 sist kontroll og her hjelper det med salt i alt :p eller sitron vann. Husk at bt blir lavere når du ligger. Om å gjøre å holde seg i gang Smile

Det finnes jo kjerringråd for det meste, finnes det noe mot lavt blodtrykk? Jeg holder på å bli fullstendig sprø! Hvis jeg sitter med beina ned i 5 minutter er jeg nær ved å besvime, og jeg kan overhodet ikke stå og lage middag eller bake noe som helst. Jeg kan rett og slett ikke være oppreist mer enn en kort-kort stund av gangen før jeg holder på å falle sammen..

På en måte er det jo praktisk, jeg har fått beskjed fra gynekolog og jordmor om å holde meg i ro for å unngå for tidlig fødsel, men jeg må jo røre litt på meg, bare litt..!

Så, anyone, peis på med gode og mindre gode triks :)

Uff, kjipt altså! Drikk, drikk, drikk :)

Vet at lakris er kjent for å hjelpe på lavt blodtrykk, men har samtidig og lest at gravide ikke skal spise for mye av det. Men hvis det er fordi lakris kan føre til høyt blodtrykk (som jo ikke er gunstig for noen) at det er advart mot det for gravide, så bør det jo ikke være noe problem. Ville sjekke det litt mer.. Jeg har hatt lavt blodtrykk før og husker jeg fikk anbefalt lakris da, men var jo ikke gravid da. Drikke masse er hvertfall viktig.
Lakris er lakserende, er derfor det er advart mot for gravide:)

Farris (inneholder salter). Evt salt mat, med måte... Det vil binde vannet i kroppen. Ellers så er det viktig at du drikker rikelig. Kaffe og te teller ikke da det er vanndrivende. Så får du sitte med beina hevet, over hjertehøyde, når det herjer som verst. Huff, ikke noe særlig med lavt bt. Klem

Drikk mykje væske i løpet av dagen, farris e veldig bra, men alt funkar. Buljong er også mykje bra salter i. Har lavt bt eg og, og det er ikkje særlig kjekt. Positive er at det vistnok skal snu og bli høgare no mot slutten, så me får kryssa fingrane for det!!

Oi, nei, da skal jeg kanskje ikke fråtse i lakris.. Drikker veldig lite kaffe og te, kanskje 2-3 kopper i uka.

Nei, det er ikke noe særlig, men det varer heldigvis ikke evig! :)

Back
Topp