Normalt blodtrykk for en voksen lærte jeg da jeg utdannet meg som helsesekretær at skulle ligge på 120/80; men for unge mennesker i god form ligger den gjerne under. Lavt blodtrykk er bra for kroppen, men man blir gjerne utmattet av det, da hjertet slår litt hardere for å kompensere for det lave trykket.
HB er blodprosent, skal ligge på rundt 12 til 14, ni er lavt, men heller ikke uvanlig i svangerskap. Jeg måte min til 10 i dag, og jeg tar allerede jerntilskudd jeg også. Lav HB gjør det også gjerne litt utmattet, og du kan føle deg svimmel, ja til og med besvime hvis ting skjer litt for fort. Ikke tren ting som krever høyt tempo i denne perioden.
Urinveisinfeksjon er kjipt, men forsvinner like fort som det kom med antibiotika; men jeg syns et hurtigkur på tranebærjuice (altså drikke en kartong tranebærjkuice/spise en pakke tørkede tranebær, eller spise tranebærkapsler) hjelper like greit. Jeg har ikke tatt antibiotika for dette på åresvis :)
Dette svangerskapet har jeg også sliti veldig med lavt blodtrykk, i uke syv sovna jeg hvor som helst. De sier det skal gå over i andre trimester. Ser vi er omtrent like langt, så det gjelder i såfall ikke for oss :P