Lavt blodtrykk..farlig?

nr.2:)

Forelsket i forumet
Jeg var på kontroll hos jordmor i dag,målte blodtrykket til 100/40 :O  "oi,du har ihvertfall ikke høyt blodtrykk" sa hun.Sa ikke så mye annet enn at jeg kunne bli svimmel av å reise meg for fort opp osv. Jeg synes jo dette hørtes veldig lavt ut!! Kan det være farlig med for lavt blodtrykk ? Har merkelig nok ikke vært noe spesielt svimmel,det eneste jeg merker er at jeg er trøttere enn vanlig ?

syns kanskje undertrykket var vel lavt.. overtrykket er for meg normalt.. jeg lå på 100/70 gjennom forrige sv.skap, og sånn det ser ut nå så er jeg der denne gangen også...
du kan jo evt ringe legevakten og få snakke med noen som kan forklare deg, evt avkrefte om det er noe å bekymre seg for...

Jeg har 90/40, lever med dette til vanlig og er i følge min lege ikke farlig for meg. 

Så vidt eg veit, (men eg er ingen lege, og du kan godt ringe og sjekke på legevakten), er det ingen fare med lavt BT, det fører vel egentlig kun til svimmelhet, og viss du ikkje er plaga med det, så går det nok fint.
Men, du skal vere obs på blodtrykksfall når du reiser deg og sånn, slik som jm sa, det kjem plutselig, sjølv om du ikkje er svimmel fra før.
At du er trøtt vil vel mest sannsynlig vera pga graviditeten, spesielt i første trimester.

jeg har lavt bt..er ikke farlig. har heller ikke vært farlig i sv.skapene :)

Det farligste er nok hvis du besvimer og slår deg eller magen, så reis deg litt forsiktig, og sett deg ned hvis du føler deg svimmel.

Takk for svar damer! Ble bare litt skremt når jeg leste rundt på nettet og leste at man kunne havne i sjokk hvis det ble kritisk lavt,men så står det liksom ingen steder om hva som er kritisk lavt heller.Regner vel med jm hadde reagert hvis det var alvorlig lavt

Back
Topp