Lavt blodsukker..

Lerkebaby

Betatt av forumet
Er veldig plaget med lavt blodsukker nå i graviditeten. Dersom det går mer enn 3 timer mellom hver gang jeg spiser blir jeg «rar» i kroppen, susete i hodet, kvalm og skjelven. Flere som er plaget med dette? Er nok verst de dagene jeg stresser mye, og det lett kan gå for mange timer mellom hvert måltid. Var litt plaget med dette da jeg var gravid med storebror også, men har liksom glemt å høre med legen om det er «normalt» å ha det slik..

Jeg merker det hvis jeg våkner veldig sulten. Da er jeg skikkelig svimmel og uvel fram til jeg får spist. Men så går det over.. Og jeg er automatisk sulten ca hver time uansett, så kanskje jeg ikke rekker å bli susete før jeg starter på neste måltid.

Jeg har det slik hele tiden, blir svimmel, skjelven og uvel hvis det går for lenge mellom måltidene. Jeg pleier å ha et fastende blodsukker på 3,8-4,1 når jeg har målt det om morgenen, så jeg har kanskje ikke så mye å gå på.

Har hatt noen episoder med kvalme/uvelhet, spesielt om morgenen eller om eg er veldig sliten. Kan vel være bls, hadde ganske lavt hos legen på første kontroll, 3,7. Men ikke noe eg har vært mye plaget av egentlig. Har hatt en del søtsug, spesielt om kveldene - skylder på bls da ;)

Ja, får nok litt lettere problemer med dette nå som gravid enn ellers. Merker jeg må få i meg mat regelmessig.

Ja, jeg må ha i meg jevnt med mat, hvis ikke begynner jeg å svime og svette av å stå oppreist - merket det mye denne graviditeten her!

Samme her.. Må spise ofte..ellers blir jeg svimmel. Jeg så stjerner i dag...bare av å sitte i sofaen og vende litt på hodet!? Da var det gått tre timer siden siste måltid...og jeg hadde spist mye :)

Back
Topp