lavkarbodamene :)

mammamø!

Forelsket i forumet
hvordan går det med slankinga damer? [:D] raser kiloene av eller?[;)]

Her går det forsåvit bra, har tatt av 7,8kilo men er langt fra mål ennå...
det kunne ha gått fortere av men jeg velger å spise ca 30-40karber pr dag slik at overgangen ikke blir så altfor stor den dagen jeg skal spise nesten som normalt. Jeg Vil ikke rase opp i vekt igjen slik jeg gjorde sist gang da jeg slanker meg 16kilo med shakediett og la på meg alt igjen+++ med å bare spise salater og kjøtt.
kroppen min var vist utsultet og tok til seg alt den kom over når jeg begynte å spise igjen. men lavkarbo funker for meg og jeg trives veldig godt med å spise lavkarbo. savner verken ris, poteter, pasta eller brød, så det er deilig [:D] ha uansett aldri vært veldig glad i det heller så.

spiser dere forresten frukt?
jeg er så vanvittig glad i frukt men det er jo endel karber i det så prøver å ungå det men noen dager spiser jeg litt sammen med Mina [:D] appelsinene nå er fantastiske [:D][:D]

Jeg skal begynne på mandag!! Har du noen gode oppskrifter så sleng de gjerne ut. [:D]

http://lchf-bloggen.blogspot.com/
Her finner jeg det meste av middagsoppskrifter!

Jeg er veldig enig med deg, Hannemor! Ikke at jeg har prøvd så veldig og gått på masse slankekurer før, men periodevis begynner man jo et nytt og bedre liv... Har hatt noen runder med 2-3 måneder med bare sunn mat, ingen utskeielser og mye trening. Resultat: knapt så du kan se det på vekta. Eller på figuren. Men nå har jeg - egentlig uten å gjøre noe som helst - gått ned åtte kilo siden november. Det går sakte men sikkert, og jeg hadde to-tre ukers pause over jul. Er veldig fornøyd. Men SAVNER frukt. Og jeg holder meg stort sett til 15gr karber (eller mindre) for dagen. Og jeg savner ris og pasta litegrann, men bare periodevis og så går det over. Men frukt er det grusomt å måtte holde seg unna... Nå er jeg faktisk så hjernevaska (haha) at jeg syns 30-40 gram karber hørtes GRUSOMT mye ut! Haha! Skjønner du!

ORIGINAL: Guldehinn

http://lchf-bloggen.blogspot.com/
Her finner jeg det meste av middagsoppskrifter!

Jeg er veldig enig med deg, Hannemor! Ikke at jeg har prøvd så veldig og gått på masse slankekurer før, men periodevis begynner man jo et nytt og bedre liv... Har hatt noen runder med 2-3 måneder med bare sunn mat, ingen utskeielser og mye trening. Resultat: knapt så du kan se det på vekta. Eller på figuren. Men nå har jeg - egentlig uten å gjøre noe som helst - gått ned åtte kilo siden november. Det går sakte men sikkert, og jeg hadde to-tre ukers pause over jul. Er veldig fornøyd. Men SAVNER frukt. Og jeg holder meg stort sett til 15gr karber (eller mindre) for dagen. Og jeg savner ris og pasta litegrann, men bare periodevis og så går det over. Men frukt er det grusomt å måtte holde seg unna... Nå er jeg faktisk så hjernevaska (haha) at jeg syns 30-40 gram karber hørtes GRUSOMT mye ut! Haha! Skjønner du!

jeg begynte å i slutten av november og hadde pause i jula.

Gjennom normal kost skal man få i seg ca 270 karber pr dag, så 30-40 er ikke så mye egentlig [:D] hehe... jeg tar alltid litt godt i når jeg regner ut så tippet at gjennomsnittet mitt er rundt 25karber pr dag oxo litt mer i helgene for da koser jeg meg med litt 70% sjokolade eller lavkarbo desserter.
Men jeg tenkte akkurat som deg i begynnelsen. da spiste jeg ikke ett gram over 20 karber pr.dag men så fant jeg ut at jeg heller vil gjøre det om til en livstil på en måte og ikke en diett som bare skal vare så og så lenge og da må jeg ha i meg flere karber[:D] Og det funker supert [:D]

jeg har oxo lest at av frukt så er det eple og appelsin som er de frukter med mist karber så man kan unne seg litt en gang i blandt. Meg og Mina pleier å dele en halv appesin i ny og ne, så det blir ikke mye men det er utrolig godt[:D][:D]

det som er med lavkarbo er at jeg føler ikke at jeg går på noen diett, spiser masse god fet mat hver dag og er alltid god og met [:D][:D][:D] FANTASTISK jeg er rett og slett forelsket i lavkarbomat[:D][:D] hehe....

ORIGINAL: Julia89

ORIGINAL: LineMerethe

Jeg skal begynne på mandag!! Har du noen gode oppskrifter så sleng de gjerne ut. [:D]

http://lenabeatrice.net/lavkarbo-oppskrifter/[;)]

ho er fantastisk, så den siden bør du sjekke ut [:D]
her finner jeg oxo mange godsaker : http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45

Lykke til Linemerethe [:D] du har mange fantastiske måltider foran deg [:D] så det er bare å glede seg[:D][:D] hehe...

prøv ut denne med en frisk salat til... NAMNAM [:D]

Kylling i Creme Fraiche.

Til to personer trenger du:

1 pakke med salatkylling (eller ferdig grillet hel kylling)
2 x creme fraiche
3 x paprika
1 boks champignon
Revet ost (ikke nødvendig, men det er veldig godt til!)
Hvitløkspulver
Salt & pepper

- Del paprikaene opp i litt store biter 1,5cmx1,5cm ca
- Brun paprika og champignon i stekepannen
- Når paprikaen og champignonen ser "ferdig" ut, heller du oppi creme fraiche.
- Vent til creme fraiche'en er suppeaktig, så krydrer du med salt, pepper og hvitløkspulver.
(Hvitløkspulveret er det som lager smaken på retten, så det skal være en god del. Smak underveis!)
- Sett kyllingen i en ildfast form og hell creme fraiche, paprikaen og champignonen over.
Rør litt oppi sånn at kyllingen blandes godt inni!
- Ha litt revet ost på toppen!
- Sett i ovnen på ca 200 grader i 15 minutt (eller til osten er gylden)

jeg bruker heller fersk champignon for syntes det er så utrolig mye bedre enn de hermetiske..

BON APPETIT [:D]

Back
Topp