Lavkarbo .

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Noen her som har gått på lavkarbo og kan ge meg tips angående sunt fett og brød/knekkebrød?

På lavkarbo er egentlig fett fett, ikke sunt og ikke, med det er å foretrekke rent fett.
Det vil si heller meierismør fremfor margarin, vanlig creme fraich istedenfor lettvarianten og så videre.

Jeg pleier å spise dette Brisk knekkebrødet, 1,1 g karbo per skive

186157-c5893-product_detail.jpg

På lavkarbo er egentlig fett fett, ikke sunt og ikke, med det er å foretrekke rent fett.
Det vil si heller meierismør fremfor margarin, vanlig creme fraich istedenfor lettvarianten og så videre.

Jeg pleier å spise dette Brisk knekkebrødet, 1,1 g karbo per skive

186157-c5893-product_detail.jpg
Takk
Hvor får du kjøpe de knekkebrød .
Har du prøvd laga knekkebrød eller brød selv noen gang?

Har gått på lav karbo i 12 dager nå tatt av 2 kg
Har litt till att ta av.

Wow så flink du er :) er du i mål med vekten eller skall du ned mer.?
Har rundt en 5 kg igjen, men det har stoppet litt opp nå.
Prøver egentlig ikke så veldig hardt for å klare de siste kiloene akkurat for tiden heller, har litt for mange andre ting som tar mye av min oppmerksomhet for tiden (100% jobb med en del reise, 50% studier og 3 barn)

Har rundt en 5 kg igjen, men det har stoppet litt opp nå.
Prøver egentlig ikke så veldig hardt for å klare de siste kiloene akkurat for tiden heller, har litt for mange andre ting som tar mye av min oppmerksomhet for tiden (100% jobb med en del reise, 50% studier og 3 barn)
Ohh du er rå flink syns eg som har tatt av så mye med 3 barn jobb studier

Om du vil spise sunt fett kan jeg anbefale laks, annen fet fisk (makrell osv.), avokado, olivenolje (riktig ratio av omega 6 i forhold til omega 3). Smør er også Ok. Hold deg unna solsikkeolje (for mye omega 6). Men rapsolje er ok.

Les også litt om paleo :) grønnsaker kan du kjøre på med, frukt inneholder sukker så du bør ikke spise så mye av det.

Om du vil ha en pasta som er god og har masse proteiner og ikke karbohydrater kan jeg anbefale pasta laget av soyabønner, den selges blant annet på Mega. Med pesto til er den kjempegod.

Ellers er egg både sunt og godt.

(Jeg spiser ikke ren lavkarbo, men har spist en del paleo- og lavkarboinspirert, og lest veldig mye om det.)

Back
Topp