Lavkarbo

kama

Elsker forumet
Noen som har noe erfaring med det?
funker det?
hvordan funker det?/hvordan går man frem?   [:)]

lavkarbo er å spise mye fett.. prinsippet er at fett forbrenner fett..skal ikke spise poteter,brød,pasta,frukt osv.

http://lenabeatrice.net/

jeg brukte denne nettsiden.. masse gode oppskrifter... er en dyr diett da

Er ike helt sikker på om du snakker om en viss type diet bestående av lavkarbo eller bare å spise mat med lavt karbo innhold... Uansett, så funker det hvis du er en person som vil gå ned i vekt uten å måtte trene/røre på seg nevneverdig ved siden av.. Lavkarbo-dieter funker også for de som trenger å gå raskt ned i vekt (til feks bryllup og du må inn i kjolen[:)]).
Det som er litt kjipt med denne typen diet er at du går veldig raskt opp igjen når du kutter ut..

hmm jeg har kutta ut brød, brus, pasta (STORT tap [:(]) og poteter

er det en slags lavkarbo diet på en måte da? hehe

om du kjører lavkarbo kan du drikke light brus[;)]

Ja, det er jo det.. for det er i disse typene matvarer du finner MYE karbo[:)] Dessuten er dette matvarer som sakte lar seg bryte ned og dermed noe som gjør at vi legger på oss av det.. Men dersom du trener mye så er karbohydrater uhyre viktig å få i seg.
Om du gjerne vil ned i vekt uten å gjøre nevneverdig for det fysisk, så hjelper det godt å kutte ut hvitt brød og pasta, samt andre matvarer som inneholder mel, sukker og stivelse!

Jeg gikk på denne lavkarbo dietten for et par år siden http://www.spisdegslank.no/
Funket som bare det. Gikk ned hele 12 kg iløpet av bare noen få mnd[:D] Men de 12 kg er tilbake og vel så det nå[:'(]

så problemet med denne dieten er at det kommer fort tilbake hvis man begynner å spise vanlig igjen?
baah tror virkelig ikke jeg klarer å holde meg unna pasta i en evighet:p hva gjør man om man er bedt bort på middag og det er poteter eller pasta der da?

ORIGINAL: bellarosella

Jeg gikk på denne lavkarbo dietten for et par år siden http://www.spisdegslank.no/
Funket som bare det. Gikk ned hele 12 kg iløpet av bare noen få mnd[:D] Men de 12 kg er tilbake og vel så det nå[:'(]

ja den har jeg hørt skal være veldig effektiv:)

Skal man holde vekta nede er det nok lurt å fortsette med lite karbo. Litt innimellom skader nok ikke. Heller spise mere kjøtt/fisk og grønnsaker og bare litt pasta til.

Jeg bestillte mat herfra http://www.spisdegslank.no/. Var vedlig mye god mat, men til slutt orket jeg rett og slett ikke mer. Brakk meg bare jeg så de pakkene i fryseren. [:'(] Og det brødet også egentlig veldig godt, men klarte ikke det heller. Følte jeg tygde på en frø-pose.

ORIGINAL: plex

så problemet med denne dieten er at det kommer fort tilbake hvis man begynner å spise vanlig igjen?
baah tror virkelig ikke jeg klarer å holde meg unna pasta i en evighet:p hva gjør man om man er bedt bort på middag og det er poteter eller pasta der da?

Ja, det er et lite problem med dietten, som med de fleste dietter faktisk... 
Men du trenger jo ikke bli så ekstrem at du må takke nei til middager hvis de som inviterer har tenkt til å servere pizza eller spagethi[:D]
Det er generelt lurt å spise lite av mat som inneholder mye karbo, særlig om du skal ned i vekt!  Men av og til skader jo ingen! Det absolutt beste du kan gjøre er å spise variert og trimme litt ved siden av[;)]

ORIGINAL: Charlis

Men du trenger jo ikke bli så ekstrem at du må takke nei til middager hvis de som inviterer har tenkt til å servere pizza eller spagethi[:D]
Det er generelt lurt å spise lite av mat som inneholder mye karbo, særlig om du skal ned i vekt!  Men av og til skader jo ingen! Det absolutt beste du kan gjøre er å spise variert og trimme litt ved siden av[;)]

okei men da tror jeg at jeg heller spiser lite karbomat men litt :) også slenger jeg meg heller på 30 days shreden min :p er altfor glad i pasta til å kunne kutte det ut helt :) (har jo gjort det nå, men om jeg skal gjøre det over tid kommer jeg til å sprekke big time [8D])

ORIGINAL: lena89

lavkarbo er å spise mye fett.. prinsippet er at fett forbrenner fett..skal ikke spise poteter,brød,pasta,frukt osv.

http://lenabeatrice.net/

jeg brukte denne nettsiden.. masse gode oppskrifter... er en dyr diett da

Går man på generell lavkarbo trenger man ikke kutte ut frukt, dette gjelder bare ketolyse der man må ha sticks og diverse for å se at man er i ketose.
Da er det strenge krav til hvilken mat man kan spise, og det blir fort veldig ensformig kost!
Benytter man seg av generell lavkarbomat holder det å kutte ut så mye karbo som mulig, og få seg i mat med mye fett.
Man trenger heller ikke vere fanatisk for å gå ned i vekt, det er lov å kose seg i ny og ne uten at man raser opp i vekt igjen [:)]
Og en ting til....
Lavkarbo er ikke en diett, men en kostholdsendring.
Derfor er det så viktig at man finner en måte som man kan leve med i lengden, hvor man ikke må nekte seg allverden for å få varige resultater.

ORIGINAL: Charlis

okei men da tror jeg at jeg heller spiser lite karbomat men litt :) også slenger jeg meg heller på 30 days shreden min :p er altfor glad i pasta til å kunne kutte det ut helt :) (har jo gjort det nå, men om jeg skal gjøre det over tid kommer jeg til å sprekke big time [8D])

JEG SYNS DU ER FLINK, JEG!! Stå på

trenger ikke kutte ut karbo, men kutte ned på karbo[:)] forbrenn mer enn du inntar så tar det ikke lange tia før du har resultater[:)]

Back
Topp