Lavkarbo...

Vidic

Betatt av forumet
Om/hvis en skal starte med en lavkarbokur.. (etter amming)
Har DU noen oppskrifter,eller vet HVA man kan spise?
Trenger gode ingredienser/oppskrifter på hva akkurat DU synes er godt. (er mange nettsider man kan lese om det,har jeg forstått. Men tenkte det kunne være greit å få noen gode tips her!)

Så om du har frokost,lunsj,middag og kveldsideer, samt "mat-en-kan-pakke-i-munnen-hele-dagen" så hadde det vært suuupert om du kunne dele det her:)

det tar litt tid, men jeg har maaasse gode å dele!! - kan sende deg en pm senere??

minn meg for alt i verden på det om du ikke hører noe innen i morgen!! svever i ammetåke...[8|]

hihi, vi er vell alle i en egen ammeverden:) Del den her med oss alle TITTIN:))
Venter i spenning på masse snax;)

ORIGINAL: *NinaOgVesla*

ORIGINAL: TITTIN72

det tar litt tid, men jeg har maaasse gode å dele!! - kan sende deg en pm senere??

Du vil ikke dele med oss andre også altså ? ^^

åh guri...klart jeg kan dele med alle!! - må bare finne den fordømte kokeboka!!![:D][:D][:D]

jeg vil også ha!!

ORIGINAL: mormarion

jeg vil også ha!!

Hei.
jeg tok ketolysekuren før jeg ble gravid, gikk ned 18 kilo på 3 mnd [:D]
Men den er tøff...
Det er en bok som heter ketolysekuren, med god veiledning i [:)]

Jeg bestiller mat fra http://www.spisdegslank.no - kjempegodt og billigere for matbudsjettet vårt. Gått på ekstremdietten i 3 uker, men har fått en liten knekk nå..Begynner igjen til mandag [:)]
Ellers kan man jo spise masse godt, bare man holder seg unna potet, ris, pasta, brød, mel og sukker [:D] Har ingen oppskrifter dessverre..

Lavkarbobrød! 2 stk.

8 egg
1 boks cottage cheese
60 gr. linfrø
90 gr. solsikkekjerne
60 gr. sesamfrø
2 ts. bakepulver
1 ts salt
120 gr kruskakli
20 gr. havrekli
6 ss olje

Bland ingr. godt
Ha litt olje i botn av brødformene, ha oppi babepapir og fordel røra jamnt i begge to.
Strø solsikkekjerne på toppen.

Brøda ska kun ligge i bakepapir i kjøleskapet.

Steik i 50 min på 180 grader.
Brøda ska stå mellom midten og nederst i ovnen.

jeg kan vel legge ut mine da[;)] for d meste ketolysevennlig også.

Kyllinggryte( veeldig god),

alt blir sånn ca, siden jeg ikke har orginal oppskrifta og fant den ikke på google heller.

4 kyllingfiler( del i mindre stykker)
1 boks fløte
5 store champinjonger(del i 4-6 deler)
halv gul paprika( del i små terninger)
bacon i tykkeskiver og biter( ikke terninger, men fleskestørrelse)
2 ss pesto
1 ss sennep

ha fløten i ei gryte og sett på varmen. ha i pesto og sennep og paprika. småkokes mens du lager resten. stek kyllingen/kalkun og ha i gryta/kjelen. stek soppen i meierismør og krydre med salt og pepper, så ha i gryta. Stek til slutt flesket og ha i gryta. Kan spe med vann. evt. ha i jbkm for å få d kjempetykt. Denne gryta er ofte best dagen etter. og serveres med enten broccoli/blomål elr spises alene. gjorde d nårj jeg gikk på ketolyse iallefall.

Smoothie
1-2 egg
dæsj fløte
1 dl bringebær eller 2 ss heistad blåbærsyltetøy( heistad er bra lavkarbo)
proteinpulver
cocosa(bra fettkilde når man er i ketose)

is
3-4 egg stivpiskes
1/2-1 boks fløte piskes

bland og ha i passe med natreen og 3-5 dråper vanilje, evt. bringevær elr revet cavaliersjokolade.
husk å rør ofte i frysen

vil dere ha flere?

Kjør på!!
Tuuuusen takk, tenkt eg sku skrive ned gode oppskrifter, pålegg, og alt av ingredienser man kan bruke:)
Så aaaalt av interesse:)

Lavkarbo pizza som faktisk ble veldig god!

Dette er til en hel stekeplate:

4 store egg
2 dl vann
1,5 ss bakepulver
4 dl soyaprotein (jeg brukte Multipower, syns den smaker bedre enn Vegefuel faktisk)
3-4 moste hvitløksfedd
2 ss olivenolje/rapsolje
Salt, oregano, timian, løkpulver...
100 - 150 gram revet god ost

Kjør egg, vann, hvitløk, olje, ost og krydder i mikseren. Ha i bakepulver og soyaprotein og miks til røren er lett smørbar (omtrent som litt løs tannpasta, den skal kunne smøres utover men ikke flyte!).

Dekk en stekeplate med bakepapir og bre røren utover hele platen, så tyyynt som mulig, jo tynnere jo bedre! Den hever seg jo litt under stekingen, så ikke vær redd om den blir litt hullete og tynn.

Stek den på 220 grader i 7-8 minutter, så den kan bære pizzafyllet.

Ha på fyll og ost og stek videre til den er ferdig. Lar dere den avkjøles litt før dere spiser den (lunken) kan dere spise den med hendene slik som vanlige pizzastykker!!

Vi brukte kjøttdeig med tacokrydder, jalapenos og mais. ( lavkarbo og ikke ketolyse da jeg ammer)

Middag
ytrefile, champinjongstuing med ekstrafløte for saus, og salat.

Frokost

hjemmelaget knekkebrød med meierismør
200 g solsikkekjerner
1dl linfrø(50g)
1dl sesamfrø(50g
2,25 dl kli (50g
2ss fiberhusk(store toppede)
1/2 ts salt
litt søtt
5dl vann

Rør sammen deigen...la den hvile i ti min så fiberhusken får svelle... og smør utover bakepapir på to plater og rut opp med pizzahjul.
Jeg fikk 32 skiver. Stek begge platene samtidig i varmluft 160g 1t 10 min..la platene bytte plass to ganger underveis.
og snu dem med forsiden inn.
de blir helt sprøe.
under 1 kbh per stk.

Åj, den pizzaen såg jo knallgo ut:))))))

Enn med grønnsaker, frukt? Pålegg, drikke? kun vann?

Innser at eg ikke kan noen ting........... men må, MÅ komme igang med noe!!

TITTIN, hva med deg? har du noe go`snacks og dele?? :)

grønnskaer som vokser over bakken som brokkoli, blomkål, spinat.. minst kbh i de.
vann og pepsi max[8D] helst bare vann da..
vær forsiktig med alt av pose mot og halvfabrikat.. noe av d inneholder sukker.

ORIGINAL: mormarion

jeg vil også ha!!

Back
Topp