Lavkarbo og normalvektig?

Navaje

Forelsket i forumet
Jeg ble anbefalt av lege å starte med steinalderdietten for å balansere hormonene. Jeg er begynt å bli litt "overvektig" da bmien min er på 25, men har en del muskler også.
Men er det noen som har gått på lavkarbo som har klart å blitt gravid? :)

Jeg ble anbefalt av lege å starte med steinalderdietten for å balansere hormonene. Jeg er begynt å bli litt "overvektig" da bmien min er på 25, men har en del muskler også.
Men er det noen som har gått på lavkarbo som har klart å blitt gravid? :)
Venter på flere tester i posten, så svak strek i går og går på lavkarbo.

Jeg går på lavkarbo nå, nettopp begynt med både det og prøve å bli gravid. Men har hørt lavkarbo skal være bra for de med PCOS. Så tenker det er verdt et forsøk.

Jeg hørte det motsatte fra gynekologen min da jeg prøvde, har også PCOS :P
Jeg er normalvektig med bmi på 22, og han sa at han ikke trodde det ville ha noe for seg at jeg endret kosthold med mitt utgangspunkt. Jeg har dog hørt at lavkarbo har vært en suksess for mange med PCOS, men de jeg har hørt om har hatt høyere bmi enn 25. Høy bmi er jo et hinder for graviditet uansett, mulig er det vektnedgangen i seg selv som har hjulpet, og ikke nødvendigvis at det var lavkarbo.

Jeg hørte det motsatte fra gynekologen min da jeg prøvde, har også PCOS :p
Jeg er normalvektig med bmi på 22, og han sa at han ikke trodde det ville ha noe for seg at jeg endret kosthold med mitt utgangspunkt. Jeg har dog hørt at lavkarbo har vært en suksess for mange med PCOS, men de jeg har hørt om har hatt høyere bmi enn 25. Høy bmi er jo et hinder for graviditet uansett, mulig er det vektnedgangen i seg selv som har hjulpet, og ikke nødvendigvis at det var lavkarbo.
Lavkarbo er bra for det gjør at hormonene kommer i balanse, noe de ofte ikke er når en har pcos. Fins mange studier som viser at det er bra bla for å minske symptomer som økt hårvekst og gjør at syklusen blir kortere :-)
Man trenger nok ikke være like streng med karbohydratene så lenge man minsker inntaket (når man er normalvektig) jeg lurer på om det er noen som har prøvd lavkarbo og er høvelig normalvektig, om de har blitt lettere gravid :D

Begynte på lavkarbo sammen med metformin, hadde bmi litt under 25, samt lett pco. Gikk ned 3 kg, ble gravid måneden etter og hadde da prøvd i 6 mnd. Så god erfaring med det her.

Back
Topp