Lavkarbo og hormoner?

Navaje

Forelsket i forumet
Jeg fikk beskjed av fastlegen at jeg burde begynne å spise lavkarbobasert for å oppnå best mulig resultat hormonmessig, men HVA kan jeg spise da? Hvordan funket det på dere?

Jeg er ikke overvektig, bare levd litt for lenge på lettprodukter og minst mulig fett noe som har gjort hormonene mine i ulage.

Er noen gravide som lever på snart karbo, er ikke sikker på hva dem spiser. Vet at ketose ikke er bra som gravid. Men meld deg inn i gruppen Lavkarbo for nybegynnere på Facebook og hør der

Har spist lavkarbo for å regulere syklusen siden jeg har lett pco, pluss begynte med metformin. Er heller ikke overvektig. Jeg kutta ut eller reduserte brød, pasta, potet og ris og spiste mer proteiner (kjøtt, fisk) sammen med grønnsaker. Spiste veldig lite snop, søtsaker, sukkerholdige drikker osv. Om jeg absolutt må spise brød spiste jeg grovt brød eller grovt knekkebrød. Denne syklusen kom EL på dag 16, i motsetning til CD 20 og noe og følte meg faktisk mindre trøtt, samt jeg gikk ned ca 3 kg på 2-3 uker. Er veldig fornøyd. Saken med denne kuren er at man ikke skal sulte. Kan spise så mye en sålenge det er lavkarbo.

Back
Topp