Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Det er vel litt avhengig av hvordan du gjør lavkarbo. Vet enkelte som lager alt fra scratch og spiser sunt og svært variert, mens andre har en ganske ensidig kost.
Også er det litt avhengig av hvorfor du spiser lavkarbo i utgangspunktet.
Jeg hadde nok prøvd å beholde noen av prinsippene, som å unngå en del raske karbohydrater, men økt andelen frukt, grønt, fiber og grove korn.
Du burde ha muligheten til å snakke med ernæringsfysiolog feks om du trenger det og er veldig i villrede. Mange har mulighet til å ta time via skype om du trenger det, og da kan du få noen som faktisk vet hva de snakker om. Leger kan skummelt lite om ernæring og kosthold.
Ja du kan få henvisning til ernæringsfysiolog, har hatt nytte av det selv tidligere.All mat lager fra bunnen og vi er ganske variert i matveien da vi har 3 barn som også spiser sammen med oss. Vi putter ikke på masse fett i maten og vi spiser mye forskjellige grønnsaker og bær. Eneste vi fjerner er jo alt det usunne ferdig og halvfabrikate maten, samt ris, potet og pasta. eller så spiser vi jo helt likt som de som spiser ris, potet og pasta
Jeg spiser lavkarbo for helsen sin skyld, har mer energi og mindre vondt i kroppen av å spise slikt, men om det er feil i forhold til graviditet så får jeg jo heller ofre meg selv kan en si
Vet du om man kan få henvisning til enæringsfysiolog av lege?![]()
Ja du kan få henvisning til ernæringsfysiolog, har hatt nytte av det selv tidligere.
Men er ikke så ille dyrt å snakke med privatpraktiserende heller, og da kan du kanskje finne noen som har spesialfokus på lavkarbo. Vet om ei som har hovedfokus på veganmat/plantebasert kost, så det er mye forskjellig der ute.
LAVkarbo. Lavt karbohydrat-innhold i kosten.Jo, altså balansert vil jeg si det erMan får i seg vitaminer, mineraler osv på et slikt kosthold som med alle andre kosthold.
Men det jeg tenker på er rett og slett, jeg er vandt til lavkarbo som veldig lavt på kh, og det har jeg ikke planer om å fortsette med nå, da jeg utifra hva jeg har lest ikke skal ligge på lavere enn 50g kh om dagen.
Foreløpig har jeg puttet inn knekkebrød av husmantypen for å få opp khantallet.
Utfordringen min er blodsukker som stiger til himmels med slik "vanlig" mat og at jeg hadde svangerskapsdiabetes sist og vil unngå dette nå. Problemet etter at jeg tillot meg mer er at jeg har tillatt meg alfor mye og som legekontoret sa til meg når jeg ønsket å snakke om kosthold "du kan google deg til kosthold"... så ja flott![]()
Ja det vet jeg, men vi produserer karbohydrat mengden kroppen trenger selv, men som gravid må man tilføre litt mer enn man er vandt med ut ifra hva jeg har lest. Lavkarbo er alt mellom 15g oh 150g karbo. Og de fleste som spiser sunt i dag ligger innenfor de grenseneLAVkarbo. Lavt karbohydrat-innhold i kosten.![]()