Lavkarbo og amming

jeg spiser lavkarbo middager. Dvs at jeg lager alternativer fremfor pasta/potet/ris osv..
Også trener jeg ca hver dag/annen hver dag..

Det er viktig med karbo når man ammer, men du kan jo begrense det litt ;-)

Jeg bytter feks ut poteter med ekstra grønnsaker/brokkoli. Spiser ikke så mye brød, omså er det grovt, Jeg spiser havregryn til frokost, det er sunt og har endel karb.

Når du er ferdig kan du bli strengere :) tenk på det som en overgang - sunnere kosthold

Det tror jeg ikke noe på. Jeg elsker ting med karboh i. boller, brød, ris og pasta. vil tro det er bedre å spise det en gang i uken, istedefor hver eneste dag., man kan jo ikke akkurat gå opp i vekt av for mye brokkoli ? :)

jeg er jo slank, spiser igrunn sånn for å holde meg der jeg er fordi jeg har så lett for å legge på meg,  trener for å stramme opp og komme iform.

Hvis du spiser skikkelig lavkarbo og er i ketose, vil det å jukse med litt karber innimellom (litt hver dag) muligens føre til vektøkning. Dette er fordi den kosten man spiser for å holde seg i ketose inneholder mye fett. Tanken med lavkarbo er at kroppen skal forbrenne fett og ikke karber. Om du derimot velger å spise både fett og karber, må kroppen forbrenne begge deler - og da er det trening og aktivitet som gjelder om du vil forbrenne det du spiser :)
Mens man ammer kan man redusere både fett og karber, med sunn fornuft - å spise sundt og variert. Men tror ikke det er lurt å kutte noen av delene.

Ritah87 skrev:
Tusen takk ;)

Men jeg hørte at viss man bare gjorde det halv veis da liksom så vil resultatet bli å gå opp i vekt?
Hører jo så mye forskjellig.

Hvor lenge har du holdt på, og har du fått noen resultat?
Om jeg kan spørre :)

Back
Topp