Lavkarbo - erfaringer?

B

Bkno2015632

Guest
Jeg må gå ned en del i vekt - helst i går...

Har lest litt om at noen har god effekt av å gå på lavkarbodiett. Jeg har kommet dit at jeg må ta noen andre grep enn å «bare» spise sunn mat og gå tur for å gå ned i vekt og kunne få barn.

Jeg er litt usikker på hvor drastisk til verks jeg må gå, og hvor lite karbohydrater jeg kan spise hver dag dersom jeg skal ha effekt av den typen kosthold.

Jeg er altså overvektig og barnløs, ellers frisk, alt ok innvendig, bare vekta som står i veien for videre tiltak per nå.

Hjelp?

Noen med erfaringer? Noen som vil dele tips eller gi råd?

Noen som har opplevd graviditet som følge av lavkarbokosthold?

Jeg har ingen erfaring selv med lavkarbo, men vil gjerne tipse deg om en bok som heter "Lettere - Slank med fornuft" av Trine Dahlmo. Min søster og mor har brukt denne metoden og går ned i vekt. De trenger ikke telle kalorier. Den handler om at man deler maten inn i 3 kategorier: karbohydrater, fett og proteiner, og hvilke grupper man kan kombinere eller ikke når man skal ned i vekt. Man kan på denne livsstilen spise det meste, så man trenger ikke å kutte alt man liker for å lykkes.

Ønsker deg lykke til :)

Jeg har ingen erfaring selv med lavkarbo, men vil gjerne tipse deg om en bok som heter "Lettere - Slank med fornuft" av Trine Dahlmo. Min søster og mor har brukt denne metoden og går ned i vekt. De trenger ikke telle kalorier. Den handler om at man deler maten inn i 3 kategorier: karbohydrater, fett og proteiner, og hvilke grupper man kan kombinere eller ikke når man skal ned i vekt. Man kan på denne livsstilen spise det meste, så man trenger ikke å kutte alt man liker for å lykkes.

Ønsker deg lykke til :)

Takk for tips [emoji108]

En utfordring med lavkarbo og andre dietter er at man gjerne må holde på dietten for å holde seg på vekta. Jeg tror imidlertid lavkarbo og ketose funker fint for veldig mange - jeg derimot er såpass lite strukturert at det sklir ut med en gang. Det er altså snakk om en livsstilsendring. En annen måte er å bare kutte ned på alt - spise mindre og bevege seg mer. Sistnevnte prøver jeg på nå. Har kutta ut godteri og prøver å spise mindre porsjoner. Det går fremover, men sykt sakte. Jeg synes imidlertid det er enklere å begrense seg enn å legge om hele kostholdet. :) uansett hva du velger å gjøre så ønsker jeg deg masse lykke til!

Back
Topp