Lavere sf-mål

Annie

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Septemberlykke 2016
Var hos legen i dag på kontroll. Hun nevnte da hun målte magen at det var litt avflatet SF-mål, men at det var normalt. Hun nevnte det bare sånn i forbifarten og vi pratet om andre ting også, så det ble ikke til at jeg spurte mer om det.
Når jeg kom hjem så jeg på helsekortet at målet var 1cm lavere enn for to uker siden.
Er det flere som har erfart at SF-målet har blitt lavere? Burde jeg ringe fastlegen, eller jordmor jeg går til kontroll hos, for å få forklaring på hvorfor det er sånn?

Samme! Men det er fordi småen har kommet seg lenger ned i bekkenet :) ingen fare!

Jeg ble sendt på vekstestimering pga avflatet sf-mål på forrige kontroll. UL i dag viste ei lita tulle 4% over snitt, beregna til 3300g i dag!!

Det samme skjedde med eldstemann. :)

Var hos legen i dag på kontroll. Hun nevnte da hun målte magen at det var litt avflatet SF-mål, men at det var normalt. Hun nevnte det bare sånn i forbifarten og vi pratet om andre ting også, så det ble ikke til at jeg spurte mer om det.
Når jeg kom hjem så jeg på helsekortet at målet var 1cm lavere enn for to uker siden.
Er det flere som har erfart at SF-målet har blitt lavere? Burde jeg ringe fastlegen, eller jordmor jeg går til kontroll hos, for å få forklaring på hvorfor det er sånn?

Samme! Men det er fordi småen har kommet seg lenger ned i bekkenet :) ingen fare!

Jeg har også fått lavere sf-mål. JM var ubekymret og sa det kom av at lille har kommet lengre ned i bekkenet som ingeniørfrue skriver :)

Takk for betryggende svar :) Alt skal være bra ellers med babyen, så da slår jeg meg til ro med at det er normalt :)

Samme skjedde med meg , ble henvist til ahus for UL og alt var helt fint . De sa babyen er mer inni bekken derfor kan se se ut som magen ikke har vokst.

Dette har skjedd meg to ganger nå, på jordmortime. Blitt henvist til ahus hver gang. Etter hver ultralyd er alt i skjønneste orden. Og jenta i magen ved normal vekt. Sist sa jordmor til meg : du får ringe hvis de setter deg i gang. Påvist urinveisinfeksjon fikk jeg også, noe som ikke stemte. Begynner å lure på om min jordmor er en smule hysterisk. Ved neste kontroll tenker jeg å ta det hun sier med en klype salt. Begynner å bli små lei av å bruke så mye tid på sykehuset når alt er tipp topp :-)

Jeg har å lavere sf mål. Fra å ligge på +13 til å ha ett avik på -7% bare på 14 dager. Skal på ny velstkontroll om 14 dage. Er det mere avik så setter di meg karnsje igang sa dem på sykehuse. Siden differansen mellom prosentene var så høy så på så kort tid. -7% er ikke mye i seg selv men siden jeg lå på +13 % ble d mye:)

Jeg har plutselig fått mye høyere symfysemål:nailbiting: kjenner jeg vart litt bekymret over det! 38+0 i dag

Back
Topp