Lave sf mål og liten baby

• Trådstarter Trådstarter *Nyperose*
  • Opprettet Opprettet
N

*Nyperose*

Guest
Noen flere som har fått beskjed om det?
Mitt sf mål er helt nederst på det grønne, det i seg selv trenger jo ikke bety liten baby, men min jm sier hun kjenner at hun er liten.

Noen andre som og har fått beskjed om det?
Har dere i såfall vært på UL på veksestimering?

Jeg skal neste mandag og er veldig spent på hvor stor (eller liten) denne snuppa er, kan liksom ikke se for meg at hun er like liten som søstern sin.

Jeg har høyt sf-mål, ligger øverst på det grønne feltet, men babyen min ligger ca 8% under på vekstestimering på ultralyd.

hadde høyt sf mål men er helt gjennomsnittlig nå. Var på Ul for et par dager siden for en ekstar kontroll og der ble knøttet målt til å bli 35-3600 ved fødsel:)
Så blir spennende å se hva han veier når dagen er der! Stoler ikke 100% på disse målingene:)

Hvor mye ble han estimert til å veie da du var på ul da og ved fødsel?

Hvor mye ble han estimert til å veie da du var på ul da og ved fødsel?
Min? Han ble estimert til ca 1800 gram da vi var på ultralyd 32+1, 8% mindre vil si ca 3200 ved fødsel, men det kan jo endre seg fort. Mange barn vokser litt i rykk og napp, så jeg venter nå i spenning heller :p

Min? Han ble estimert til ca 1800 gram da vi var på ultralyd 32+1, 8% mindre vil si ca 3200 ved fødsel, men det kan jo endre seg fort. Mange barn vokser litt i rykk og napp, så jeg venter nå i spenning heller :p

Ja det blir spennende å se :) Jenta mi veide nemlig bare 2100g til termin, og selvom jm tror det blir en liten baby denne gangen og så kan jeg liksom ikke tro at jeg får en så liten en en gang til. Så jeg er veldig spent på UL om en uke :)

Æ ligg litt under streken på symfusemålingan, har ikke fått estimert nå vekt enda :)

Ja det blir spennende å se :) Jenta mi veide nemlig bare 2100g til termin, og selvom jm tror det blir en liten baby denne gangen og så kan jeg liksom ikke tro at jeg får en så liten en en gang til. Så jeg er veldig spent på UL om en uke :)

Ja, det var ikke så stort. Min gutt var 2654 g, men han kom fem uker før tiden. Var det noen grunn til at hun var så liten? Eller var hun bare det? :)

Ja, det var ikke så stort. Min gutt var 2654 g, men han kom fem uker før tiden. Var det noen grunn til at hun var så liten? Eller var hun bare det? :)

Nei de fant ikke noe galt med noenting. Ikke hadde jeg svangerskapsforgifting og morkaka var helt fin, den var bare litt liten. Nå er sf målet enda mindre enn sist, men jeg føler likevel at hun her er størrre. Mye mulig fordi hun er mye mer aktiv enn søstern sin. Hun var veldig rolig i magen.

Nei de fant ikke noe galt med noenting. Ikke hadde jeg svangerskapsforgifting og morkaka var helt fin, den var bare litt liten. Nå er sf målet enda mindre enn sist, men jeg føler likevel at hun her er størrre. Mye mulig fordi hun er mye mer aktiv enn søstern sin. Hun var veldig rolig i magen.
Så lenge de ikke fant noen grunn sist, så er det vel ikke noe som skal tilsi at det samme skal eller ikke skal hende på nytt. Men synes det er rart at jordmor sier at hun kjenner den er liten. Det er snakk om et par cm eller noen yderst få hundre gram i forskjell enda på + og - i størrelse. Kan godt hende du har en veldig dyktig jordmor, altså, men det er litt rart at hun kan kjenne det.

Joda, men hun mener vel det at det at det ikke ligger an til å bli en 4 kg baby, ikke a det blir en på 2 kg. Det er vel heller jeg som er spent på hvor stor hun er,

Joda, men hun mener vel det at det at det ikke ligger an til å bli en 4 kg baby, ikke a det blir en på 2 kg. Det er vel heller jeg som er spent på hvor stor hun er,
Blir spennende å høre når du har vært på UL:) Hold oss oppdatert!!:)

Tror jeg ligger litt over på SF måle og han ble målt til 2600g på Onsdag (34uker)

Mine sf målinger ligger også under den rød streken, helt nederst innenfor det grønne. Min jordmor sier også at hun er liten men at det ikke er noe fare.

Med guttungen lå jeg hele tiden litt over streken, men han var bare 3270g og 49cm når han kom dagen etter termin.
Denne gang ligger jeg akkurat på streken, blir spennende å se hvor stor han blir.

Lille jenta her var 1650 gr i uke 31, og de regner med hun blir et sted mellom 3200 og 3500:) Sf målet ligger over den røde streken helt i kant med den grønne..

Med min første. Lå jeg 4-5 ruter under den grønne på sf. Målene rundt termin. Jordmor sa det kom til å bli en bitte liten baby. Men uken etter kom det en fin baby på over 3000g

Venninna mi lå underst på d grønne heile svangerskapet å 2 daga før termin kom babyn, på over 4 kg..... :) Gjett om hu va sjokkert da...hu som trudd hu skoill få en baby på 3 kg ;)

Back
Topp