Lave amh nivåer men ellers alt ok

Anyanka88

Betatt av forumet
Himmelbarn
✨Juniverse 2026✨
Hei, jeg fikk i dag beskjed om at amh nivået mitt var lavt (1,9) men alt annet av hormoner og slikt var heilt fint!
Får eggløsning og mens men etter 10 forsøk har vi ennda ikkje lykkes med å bli gravide!
Har 2 svangerskap bak meg, 1 endte i MA, 1 ble en nydelig frisk gutt ❤️

Er det noen som har gått gjennom det samme, men som har blitt gravid naturlig forde?

Ivf er utelukket da eg har ganske høy bmi! Ihvertfall enn så lenge...

Hadde amh på 1, men alt annet var bra. Ble IVF på oss da, ellers hadde jeg ikke funnet ut av amh, men regner med den var like lav da vi klarte å få til førstemann på egenhånd. Fikk faktisk beskjed da jeg var veldig ung at jeg ikke burde vente lenge med å få barn.

Hei!
Jeg har veldig lav amh, lavere enn deg, men ble gravid naturlig. Ble en del prøveperioder og mislykkede ivf-forsøk på veien, men nå har vi en nydelig datter på 9 mnd :love7
Hvis du vil kan du lese litt mer detaljert om prosessen i første innlegg i dagboken min: https://forum.babyverden.no/threads/prøve-på-nr-2-med-lav-eggreserve.2054501/

Det som kan være greit å få sjekket ut når man har lav amh er om progesteronproduksjonen din er optimal. Ikke så uvanlig at man kan få litt dårligere verdi av dette når egglageret tømmes så kan være verdt å bare få en bekreftelse på at det er greit iallefall.

Anbefaler å lese denne! Lav AMH gir ikke lavere sjangs for å få levende født barn enn normale eggreserver. Men, det er vanskelig med IVF ettersom man ikke klarer å få frem så mange egg ved stimulering.
Prøver å trøste meg med dette og tenker at så lenge man har eggløsning hver mnd så har man teoretisk like stor sjangs til å bli gravid som andre.
Det er selvsagt andre faktorer som kan spille inn og vanskeliggjøre det å bli gravid.

Jeg hadde AMH på 2 for 2 år siden og ble naturlig gravid på pp2 (dog mistet jeg dessverre i MA og har nettopp begynt å prøve igjen).
Krysser fingrene for at det går naturlig for deg :)

Hei!
Jeg har veldig lav amh, lavere enn deg, men ble gravid naturlig. Ble en del prøveperioder og mislykkede ivf-forsøk på veien, men nå har vi en nydelig datter på 9 mnd :love7
Hvis du vil kan du lese litt mer detaljert om prosessen i første innlegg i dagboken min: https://forum.babyverden.no/threads/prøve-på-nr-2-med-lav-eggreserve.2054501/

Det som kan være greit å få sjekket ut når man har lav amh er om progesteronproduksjonen din er optimal. Ikke så uvanlig at man kan få litt dårligere verdi av dette når egglageret tømmes så kan være verdt å bare få en bekreftelse på at det er greit iallefall.
Wooow. Takk for deling av historien din.

Sånn jeg har forstått det har ikke amh så mye å si før man evt får behov for ivf. Da kan det bli problematisk fordi man er avhengig av å stimulere frem flere egg og ved så lav amh har man kanskje bare 1-2 follikler hver syklus. Men om det KUN er amh, så er det like stor sjanse å bli gravid som de med høyere tall fordi man bare trenger ett egg hver syklus. Alder har mye mer og si, mtp eggkvalitet.

Back
Topp