Lavdose gonal f

S

StinisMalinis

Guest
Hei! Er mitt første innlegg på forum så håper jeg legger inn rett :)

Lurer på om noen har erfaring med lavdose stimulering med gonal f (med "naturlig befruktning")?
Vi er henvist til IVF men lurer på om vi skal prøve dette privat mens vi venter på å komme til hos det offentlige på ivf. Har gått på letrozol i 1 år men det virker tydlig ikke som ønsket.

Er det noen som har gjort det på denne måten å lykkes? Og hvor mange ul krevdes i løpet av en syklus for å holde kontroll på simuleringen?

Setter stor pris på svar :)

Har ikke erfaring med det selv, men vil anbefale å sjekke engelske forum for det er myyyyye vanligere i utlandet og der har jeg lest masse om der.

Hei!

Eg har prøvd det. Ble gravid på eggløsning nr.2 med Gonal f. Mistet dessverre i uke 11. Ble gravid igjen på eggløsning nr.3 med Gonal f, men spontanaborterte i uke 9. Forferdelig tungt å gå gjennom.. er i gang igjen nå. Legene sier det er maks uflaks og har ingenting med medisinen å gjøre. Nå vet jeg iallefall at det fungerer :-)

Hei!

Eg har prøvd det. Ble gravid på eggløsning nr.2 med Gonal f. Mistet dessverre i uke 11. Ble gravid igjen på eggløsning nr.3 med Gonal f, men spontanaborterte i uke 9. Forferdelig tungt å gå gjennom.. er i gang igjen nå. Legene sier det er maks uflaks og har ingenting med medisinen å gjøre. Nå vet jeg iallefall at det fungerer :)
Hvordan foregår dette? Tar du kun gonal-f? Og når/hvor mye tar du det?

Hvordan foregår dette? Tar du kun gonal-f? Og når/hvor mye tar du det?
Jeg tar Gonal f 75 hver dag i ca 14-16 dager. Må på ultralyd kontroller for å se at en folikkel og slimhinnen utvikler seg som den skal. Når folikkelen er stor nok så får jeg beskjed om å sette ovitrelle som er eggløsningssprøyte. Da kommer eggløsning 1-2 døgn etter. Må da ha samleie samme dag som jeg setter ovitrelle og to dager etter. (Antall dager og dose man tar av Gonal f er nok svært individuelt! Men man må på ultralyd kontroller for å sjekke utviklingen).

Back
Topp