Lav vektøkning

Det kommer an på hvor mye du veier fra før. Jeg har bmi godt over 35. Jeg skal helst ikke gå opp mer enn 5-7kg i hele svangerskapet, gjerne mindre. Men er du normalvektig så bør du gå opp noe i hvertfall. Hva sier jordmor/lege om vekten din?

Jordmor var ikke bekymret da magen vokser og er innenfor normalen :) Hun sa også at mest sannsynlig vil kiloene komme nå på slutten. Var i alle fall beroligende å høre at jordmor sa at alt var normalt :)

Jordmor var ikke bekymret da magen vokser og er innenfor normalen :) Hun sa også at mest sannsynlig vil kiloene komme nå på slutten. Var i alle fall beroligende å høre at jordmor sa at alt var normalt :)
Da trenger du nok ikke stresse med det. Spis normalt og variert, så kroppen din er sunn og ikke mangler noen vesentlige næringsstoffer. Ungen tar uansett det hen trenger, men greit at kroppen din virker når svangerskapet er over også. :)

Jeg fikk beskjed om at jeg godt ikke trengte å gå opp en kg i uka fra til termin nå;p skjønner jo hva hu mener her gått opp 17kg nå, og da vil det bli 26 kg:p
Men det hun ikke vet, er at min mor og mormor gikk opp 21 og 24 kg med en baby og jeg har 2 :p så vi får se. Eter ikke ekstremt mye så:p

Hei dere :)

Lurte på om noen har lyst til å dele hvor mye dere lagt på dere de siste ukene?

Jeg gikk ned ca 5 kg i første trimester pga mye kvalme og oppkast. Når kvalmen ga seg så la jeg godt på meg igjen og til nå har jeg lagt på meg ca 6 kg fra startvekten. Men de siste ukene har vekten stagnert litt og jeg har kun gått opp 1 kg på 4 uker. Sultfølelsen jeg hadde i begynnelsen av 2 trimester er helt borte. Er dette normalt? o_O

Sniker fra september: jeg har lært meg til at der meste er normalt med tanke på vektendringer i svangerskapet. Jeg tror ikke du skal bekymre deg, jeg har kommer lenger i svangerskapet enn deg og har gått opp mindre. Jordmoren jeg var hos sist var ikke bekymret selv om min bmi tilsier at jeg i utgangspunkter er litt undervektig (tror jeg). Så lenge lille i magen har det bra så tror jeg ikke du skal tenke så mye på at du ikke har gått opp mye i det siste. Kanskje kommer kg. mer på slutten av svangerskapet.

Jeg fikk beskjed om at jeg godt ikke trengte å gå opp en kg i uka fra til termin nå;p skjønner jo hva hu mener her gått opp 17kg nå, og da vil det bli 26 kg:p
Men det hun ikke vet, er at min mor og mormor gikk opp 21 og 24 kg med en baby og jeg har 2 :p så vi får se. Eter ikke ekstremt mye så:p
Hehe har du fortalt henne det da? Da har du jo noe å skylde på :p mamma gikk nesten ikke opp noen ting med meg, så jeg gidder IKKE si det til jordmor :P

Jeg er 26+2 og har lagt på meg nærmere 10kg. Jeg begynner å blir bekymret for at jeg har lagt på meg for mye... Men det meste går vel greit, så lenge fosteret fortsetter å vokse

Lillebror er estimert til +17 på vekstskalaen, så ikke rart jeg legger på meg da :P

Back
Topp