Lav vektøkning

Er 30+2 idag og har gått opp 7kg! :) jordmor er strålende fornøyd med vektøkningen min! :) hun synest også det er supert at jeg trener så mye som jeg gjør ! :D

Hmmm min lege har ikke sagt noe ang. vekt til meg. Var 47kg da jeg ble gravid og er nå 54kg og er 32+4. Dette med vekt er jo så individuelt har lagt på meg 10kg og 11kg de andre svangerskapene så regner med å ende der oppe et sted denne gangen også er jo 2mnd igjen...!

Tror ikke det er noe å bekymre seg over hvis alt er bra med babyen og du føler deg bra:)

Jeg er 33+0 i morgen, og har gått opp mellom 5-6 kg. Målene ligger litt under på kurven, men skal ikke bekymre meg for det i følge legen min, da jeg føler min egen kurve. Legen har kun veid meg på 3 mnd kontrollen, ingen målinger etter det. Men følger med litt hjemmefra :) Spis mat som vanlig, og rør deg. Det må jo være det beste :)

30+5 og har lagt på meg 7 kg :) 1 kg unna det jeg veide på mitt tyngste... Så lenge jeg holder meg rundt 90tallet, så er jeg fornøyd. Har 20 kg ekstra i utgangspunktet før graviditeten.

Babyen din får nok det den skal av vitaminer og mineraler :) Det er mer at det går ut over deg og ditt "ammelager". Bare prøv å spis litt mer energitette ting, som for eksempel nøtter, nøttesmør, olje på salaten, ost, eggeplomme omelett, mørk sjokolade, 1 hel avokado ;-). Skriv ned hva du spiser ila to dager, kanskje spiser du mindre enn du tror? Mener ikke dette som kritikk altså, men som ernæringsfysiolog kan jeg si at går du ikke opp i vekt forbruker du kun mer kalorier enn du tar inn :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Viker litt fra tråden her... ser du er ernæringsfysiolog. Hva slags mat vil du anbefale eller ikke anbefale til meg som har lavt stoffskifte og har nedsatt glukosetoleranse? Synes det står så mye rart på nett

Back
Topp