Lav vekst hos baby

spent21

Forelsket i forumet
Skal følges tettere opp da den ene tvillingen ikke vokser så mye som den burde. (Hver sin morkake). Noen som vet hvor lite det er snakk om før man eventuelt settes i gang? De sa vi skulle ta stilling til en eventuell igangsettelse neste kontroll til uka, men vil tru de ikke mente å starte da? Men at de kanskje måtte vurdere det før, men når? Og er det noen uke de prøver å strekke det frem mot? Hun har lagt på seg bare litt over 200g på 3 uker og er regnet til ca 1700g. Til sammenligning var tv2 rundt 1700g for 3 uker siden og er gått opp 6-700g siden da, og er nå 2400g. Jeg er straks i uke 34.

Jordmor syns magemålet var pitte litt for lite økning på sist kontroll rett over påske og ul kontrollen var i går.

Hvor liten vektøkning skal til før noe må gjøres?

Jeg vet dessverre ikke, men i forrige svangerskap fikk jeg også beskjed om at de ville vurdere neste vekstkontroll om de skulle starte fødsel. Den var lagt en uke senere. Jeg fikk inntrykk av at flere ting spiller inn og at de gjør individuell vurdering. Er det mulig for deg å ringe og høre tror du? Så får du kanskje noe litt mer konkret å forholde deg til :Heartpink

Jeg vet dessverre ikke, men i forrige svangerskap fikk jeg også beskjed om at de ville vurdere neste vekstkontroll om de skulle starte fødsel. Den var lagt en uke senere. Jeg fikk inntrykk av at flere ting spiller inn og at de gjør individuell vurdering. Er det mulig for deg å ringe og høre tror du? Så får du kanskje noe litt mer konkret å forholde deg til :Heartpink
Det går sikkert ant å ringe å høre, liker bare ikke å være den "masete" :smiley-ashamed004 Det er sikkert flere ting som spiller inn. Skulle det være sånn at hun ikke vokser noen ting på ei uke så må hun nok ut sku man tro. Men er jo ikke sikkert det er så ille da. Så tenker mer hvis det fortsetter som nå. Får bare vente å se hva de finner ut. Ellers så alt av målinger fine ut

Det vet jeg ikke, dessverre, men jeg vet at de ikke gir lungemodningssprøyte etter uke 34+0 :happy: Jeg håper bebisen har lagt på seg litt :Heartred

Back
Topp