lav temperatur på barn?

lille nuppa

Gift med forumet
flere som har barn med normal kroppstemperatur på under 36? mini har de gangene han har blitt frisk etter feber hatt nedi 35,6 om morgenen

så har fått så lav temp flere ganger på ham, er dette noe man bør opplyse om til lege? tenker på ved feber og sånt

for da vil jo feberen faktisk være der under 38 liksom[&:] og hva når han paserer 40 i feber, da er jo det egentlig mye høyere for ham

hmm noen erfaringer?

ingen andre med lavtempererte barn?

Nesten hver gang jeg måler Sofie og hun ikke er syk så viser måleren 36 grader eller litt over det, målt i rompa. [8|]

Den gangen jeg målte basaltemp på meg selv... var den ganske lav da også gitt...

Men har aldri tempet lavere enn 36,5 på Tiril tror jeg.

ORIGINAL: Annabella

Både eldste snuppa mi og jeg selv har normaltemperatur på ca. 35,5...
så om hun får 40,3 i feber, sier du noe på legevakten da? eller spiller den ingen rolle i forhold til feber?

mini hadde feber forige dagen, men ikke en grad over 37,6 på formidagen, men var brennvarm i huden, på ettermiddagen ble det 39,3
også gikk den ned til 38,6 før han la seg
men jeg vil påstå han hadde feber hele dagen, pga varmen som  man kjenner når de har feber

men for litt siden hadde han 40,3 og om det skulle tilsvart det samme for en med normal på 3,6 så er det jo faktisk over 41 i feber

hva gjør du?

ORIGINAL: lille nuppa

ORIGINAL: Annabella

Både eldste snuppa mi og jeg selv har normaltemperatur på ca. 35,5...
så om hun får 40,3 i feber, sier du noe på legevakten da? eller spiller den ingen rolle i forhold til feber?

mini hadde feber forige dagen, men ikke en grad over 37,6 på formidagen, men var brennvarm i huden, på ettermiddagen ble det 39,3
også gikk den ned til 38,6 før han la seg
men jeg vil påstå han hadde feber hele dagen, pga varmen som  man kjenner når de har feber

men for litt siden hadde han 40,3 og om det skulle tilsvart det samme for en med normal på 3,6 så er det jo faktisk over 41 i feber

hva gjør du?

Jeg nevner det alltid når jeg er til lege i forb. med feber men får sjelden noe respons føler jeg... Men jeg selv ser jo på henne at når hun bikker 38 f.eks så er hun slapp og sløv og noen ganger helt utslått - da tenker jeg i allefall selv at for henne er det høyere feber enn om hun hadde hatt en normaltemp. på 37,5...

Jeg har også lav normaltemp, sjelden over 36 grader. Jeg føler meg veldig febervarm når jeg bikker 38 grader...
Jenta mi har også lav normaltemp og er brennhet i ansiktet når hun har 38.5 i feber.

Er ikke uvanlig med en temp rundt 36 grader på barn. Det skal ikke ha noe å si på feberen, feber er over 38 uansett. Og den er ikke høyere enn 40 når den viser 40. Men det kan sikkert føles mer ubehagelig ettersom tempen ligger lavere til normalt.. Du måler feberen rektalt?

jada rett i stumpen, og da får jeg rundt 35,6 når han er frisk, og 37,6 da er han feber varm

Snuppa her ligger på rundt 36,5 i normaltemp, og hun er slapp og varm når hun har 37,5-38. Har ikke sagt noe til legen om det, men burde kanskje det? Veit ikke... Jeg er lik som snuppa, og har normaltemp på 36,5. Tror ikke det har så mye å si egentlig.

Normal kroppstemperatur på jenta mi er 36,5/6. Og jeg merker veldig fort om den bikker over 37,5. 

Back
Topp