Lav puls etter fødsel

Lykkelitenn

Bli kjent med forumet
Er det noen flere som har opplevd å få veldig lav hvilepuls i ukene etter fødsel? Selv har jeg ned mot 40 i hvilepuls plutselig, spesielt på kveldstid og gjennom natta.

Er klar over at man skal kontakte lege dersom hvilepuls er under 60 og man ikke er godt trent. Men leser stadig om flere som opplever det, så lurer på hvor vanlig det egentlig er.
 
Har også hatt unormalt lav puls siden fødsel. Snakket med lege om det, men legen virket ikke bekymret for dette og hadde heller ingen god forklaring. Tok bare en stoffskifteprøve samtidig som de andre blodprøvene på seksukerskontrollen. Ikke hørt noe, så regner med det ikke skyldtes stoffskifte. Har ingen andre rare symptomer, så regner med at alt er fint til tross for lav puls
 
Jeg hadde det etter sist svangerskap. Gav meg mye bekymring og jeg ble veldig fokusert på puls. Jeg fikk sjekket hjertet mitt og alt var helt fint. Jeg har ikke målt hvilepuls denne gangen, for jeg orker ikke å tenke så mye på det.

Hvis det bekymret deg så be om en EKG og blodprøver. Men jeg tenker det bare er en sånn rar ting som kan skje etter et svangerskap :)
 
Har også hatt unormalt lav puls siden fødsel. Snakket med lege om det, men legen virket ikke bekymret for dette og hadde heller ingen god forklaring. Tok bare en stoffskifteprøve samtidig som de andre blodprøvene på seksukerskontrollen. Ikke hørt noe, så regner med det ikke skyldtes stoffskifte. Har ingen andre rare symptomer, så regner med at alt er fint til tross for lav puls
Blodprøver? :woot:
 
Back
Topp