Lav nok HCG til å få eggløsning?

inderligønsket

Flørter med forumet
Har nettopp hatt en SA og hcg på fredag var 160. Trodde egentlig den skulle halveres hvert døgn, men avviker litt fra det- men ok nedgang. Fikk positiv (svak) g.test i går. Har fått beskjed om at hcg må være null før prøving.
Men nå begynner kroppen å gjøre seg klar til eggløsning.

Noen som har hatt SA uten utskrapning og blitt gravide FØR mens, altså på første eggløsningen? Hva skjer dersom det er hcg i kroppen? Vil jo tro at kroppen ikke vil slippe et egg dersom den føler seg gravid?

Jeg føler for å kjøre på og skjønner ikke hvorfor man burde vente?
 
Jeg ble gravid på første EL etter SA uten utskrapning, vet ikke om det var det som førte til komplikasjoner men mistet desverre den graviditeten i MA uke 11 pga et hematom i livmoren og at morkaka hadde løsnet halvveis. Teorien er at det har vært rester tilstede ifra første SA som ødela for neste. Og etter MA'en da ble det masse komplikasjoner i månedsvis, med utskrapning til slutt.

Så tror ofte det er derfor man helst vil ha hCG i null og én mens imellom hver graviditet, for å være sikker på at alt er ute og klart for et nytt fosteranlegg ❤️
 
Trist å høre om SA ❤️ jeg ble også sterkt anbefalt av gynekolog å være helt sikker på det ikke enda var rester før forsøk, dette var etter MA men vil tro det gjelder det samme uansett ?

Hadde pos test 4 uker etter medisinsk abort og måtte til slutt ta utskraping i narkose og enda gikk det to uker før hcg var helt ute, og da hadde hcg bare vært 45 før utskraping, og da fikk jeg to rare sykluser før normalt. El testen oppførte seg heller ikke normalt før hcg var ute, naturlig nok da de kan reagere på det.

Håper du får raskt normal syklus igjen ❤️
 
Har testet de siste dagene, g.test er fremdeles positiv, men svakere og svakere. Eggløsningstesten virket positiv i går, men har nok litt drahjelp av hcg så jeg fortsetter å teste fir å se om den blir sterkere.

HCG raste ned hos meg etter SA,. Det står at ved en komplett abort er det forventet at hcg er over halvert etter en uke. Jeg gikk fra 8000 (SA-dagen) til 3800 (dagen etter SA) til 163 (8 dager etter SA), så det er jo en del! Så da er ikke veldig bekymret egentlig. Både foster og morkake virket å komme ut i en bit. Men det er denne tvilen da…

Jeg ble så usikker i og med det blir sagt så mye forskjellig! Det er liksom helt opp til meg virker det som. Så nå ser det ut til at vi prøver :Heartpink jeg vet dere advarer meg og har snakket med mannen om det dere skriver. Vi har så fryktelig lyst til å bli gravide, så jeg får meg ikke til å vente, men samtidig så er jeg jo nervøs nå:(

Kommer til å teste en del for å følge g.testene så lenge det er mulig, ny hcg blodprøve på mandag tror jeg, så da ser vi det før et evt egg fester seg.

Så er det en del av meg som tenker at vi blir sikkert ikke gravide likevel da vi virker å være 100% avhengige av Letrozol…
 
Etter min første SA i uke 6/7 sa legen min at det bare var å prøve igjen etter jeg hadde sluttet å blø. Jeg hadde bare hcg på 30 en uke etter SA (da blødde jeg fortsatt), så kan være derfor hun mente det ikke var noe fare å prøve igjen kort tid etter. Vi valgte derimot den gangen å vente med å prøve igjen til etter første mens, siden jeg hadde lest at en del gynekologer anbefaler å vente. Vi mistet dessverre igjen i SA noen måneder senere, men da ble jeg gravid igjen på første eggløsning, og er i dag gravid i uke 14. Har vært på to ultralyder og alt ser bra ut :love7

Etter den siste SA (som var veldig tidlig, i uke 5) var jeg forøvrig på UL noen dager etter og gyn så bare noe blod, så kan kanskje være lurt med en UL for å være sikkert på at man ikke har noe rester? Hvert fall hvis du var lengre på vei, med tanke på at det er større sannsynlighet for rester da.

Har lest om andre som også har blitt gravide på første eggløsning og at det har gått bra :)
 
Jeg har kjørt på etter to MA , klaffa første EL ene gangen . Så lenge du har slutta å blø å testen er relativt svak ville jeg prøvd .
 
Hadde MA i slutten av august. Var på ultralyd og fikk bekreftet at rester var kommet ut. Spurte da gynekologen om jeg kunne prøve etter første eggløsning og hun sa at jeg bare kunne prøve. Hun sa videre at det da ville være litt verre å finne menstermin, men det var ikke så nøye. Hadde eggløsning ca. 2,5 uke etter MA, da hadde jeg sluttet helt å blø og tok graviditetstest som også var negativ. Nå venter jeg bare i spenning på om det klaffet :happy:
 
Back
Topp