Lav kroppstemperatur.

ranveigl

Forelsket i forumet
I morges hadde lillegutt en temperatur på 35,5 grader målt i rumpa. Dette har skjedd et par ganger før. Da har han hatt ned i 35,7, men i dag var den altså nede i 35,5. Er dette farlig?
Nå skal det sies at vi har det ganske kjølig på soverommet, 16 grader, og han hadde klart å kledd av seg pysjen og lå oppå dyna. Så han var nok litt kald av den grunn. Temoeraturen steg med en gang jeg gikk han opp og fikk kledd på han. Han ligger vanligvis mellom 36,5 - 37.
Har dere opplevd lignende?

Min faller i kroppstemperatur dersom han har hatt feber over en periode, gjerne høy feber, da får han det legene kaller motsatt feber.. har vært nede i 35,2 da..!

Tja min har vært småsyk noen dager, men har ikke hatt feber siden fredag.
ORIGINAL: rosinå

Min faller i kroppstemperatur dersom han har hatt feber over en periode, gjerne høy feber, da får han det legene kaller motsatt feber.. har vært nede i 35,2 da..!

ORIGINAL: rosinå

Sama her med  min eldste. Han va nere på 34,2 ein gang og måtte leggas inn på sygehuset. 4 timer tidligere hadde han hatt øve 40 i feber.

Min kropps temp ligger på 35,5 - 36 når den er normal og aldri fått høre at det kan være farlig. 

ORIGINAL: InLoveAndIHateIt

Min kropps temp ligger på 35,5 - 36 når den er normal og aldri fått høre at det kan være farlig. 

Når den komme under 35 bler det farlig.
Hypotermi kalles det

ORIGINAL: InLoveAndIHateIt

Forskjell på hypotermi (kroppstemperatur fra 35 grader og ned) og normal lav kroppstemperatur som du har.
Hypotermi kan være farlig ubehandlet, fordi hjernen da får for lite oksygen, og man kan bli bevisstløs, og få problemer med respirasjonen.
Hypotermi kan også gi hjerterytmeforstyrrelse, og hjertestans ved alvorlig hypotermi.
Er forskjellige grader av hypotermi.

Back
Topp