Lav hjertefrekvens

AnAuAn

Forelsket i forumet
Juligull2021
Var på ultralyd i dag, menstermin 9+1, men har alltid vært kortere pga lengre sykluser så ble målt til 8+1. plommesekk og andre mål så bra ut.. men det var lav hjertefrekvens. Kun ca 80. Noe som hadde vært normalt hadde jeg vært i uke 6. så fikk beskjed om økt sannsynlighet for å miste.. men at det kunne normalisere seg. Ska tilbake om 2 uker..

Noen med erfaringer?
Føler selv at det ikke kommer til å gå bra, at det langsomt kommer til å stoppe opp…

Jeg har ingen koselig historie med hjertefrekvens 80.
Jeg var på ultralyd i uke 6+3, da ble jeg målt til 5+2 med hjertefrekvens på 80. De var veldig tydelig på at den burde vært høyere om jeg var 6+3, og at det tydet på ett hjerte som nettopp hadde starta å slå.
Jeg hadde en dårlig følelse, siden jeg viste når jeg hadde EL, og svangerskapet endte med MA i uke 8 der fosteret hadde stoppet å utvikle seg i størrelse som tilsvarte uke 6+5.

Men, når de sier at dette kan normalisere seg, så tenker jeg at dette kan og vet de bedre enn oss.

Last edited:
Jeg har ingen koselig historie med hjertefrekvens 80.
Jeg var på ultralyd i uke 6+3, da ble jeg målt til 5+2 med hjertefrekvens på 80. De var veldig tydelig på at den burde vært høyere om jeg var 6+3, og at det tydet på ett hjerte som nettopp hadde starta å slå.
Jeg hadde en dårlig følelse, siden jeg viste når jeg hadde EL, og svangerskapet endte med MA i uke 8 der fosteret hadde stoppet å utvikle seg i størrelse som tilsvarte uke 6+5.

Men, når de sier at dette kan optimalisere seg, så tenker jeg at dette kan og vet de bedre enn oss.
Ja føler det er dårlige odds, men rart å si at det kan normalisere seg hvis det egentlig ikke er noe særlig sjanse for det?

Ja føler det er dårlige odds, men rart å si at det kan normalisere seg hvis det egentlig ikke er noe særlig sjanse for det?

Ja, det tenker jeg jo at de ikke ville gjort om de ikke har sett det skje?

Ja, men nå har jeg googlet meg ihjel og ikke funnet noen positive eksempler. Så forstår det ikke helt

Var du privat?
Min opplevelse er at man blir møtt på en ganske kynisk måte før uke 12. Alt kan skje før den tid og du må liksom bare stå i det, enten så går det eller så går det ikke er svaret man før uansett hvilken problemstilling man har føler jeg.

Veldig lei meg for at du opplever dette, det må jo være beintøft å tenke på det i to uker.

Var du privat?
Min opplevelse er at man blir møtt på en ganske kynisk måte før uke 12. Alt kan skje før den tid og du må liksom bare stå i det, enten så går det eller så går det ikke er svaret man før uansett hvilken problemstilling man har føler jeg.

Veldig lei meg for at du opplever dette, det må jo være beintøft å tenke på det i to uker.
Ja gikk privat. Ja og rett før påska og tur på hytta m svigers. Ubehagelig å dra på hyttetur å tenke at jeg når som helst kan miste og begynner blø osv…

Chat gpt sine svar

Vedlegg

• IMG_7225.png
    IMG_7225.png
    725,6 KB · Visninger: 7
  • IMG_7226.png
    IMG_7226.png
    702,3 KB · Visninger: 7
  • IMG_7227.png
    IMG_7227.png
    687,2 KB · Visninger: 7
  • IMG_7228.png
    IMG_7228.png
    661,8 KB · Visninger: 7
Ja gikk privat. Ja og rett før påska og tur på hytta m svigers. Ubehagelig å dra på hyttetur å tenke at jeg når som helst kan miste og begynner blø osv…

Det forstår jeg veldig godt, og det er vanskelig å tenke noe annet enn at det ikke vil gå bra, når man leser det man leser!

Vet du når du hadde eggløsning, eller har du kontroll på syklus? Det er jo noen her som har fått målt en hel uke større embryo enn de er, og det er folk fra prøver forumet som vet hvor langt de er? Så om du ikke vet, kanskje du har ett utrolig velutviklet embryo med liiiitt lav hjertefrekvens! :love7

Det forstår jeg veldig godt, og det er vanskelig å tenke noe annet enn at det ikke vil gå bra, når man leser det man leser!

Vet du når du hadde eggløsning, eller har du kontroll på syklus? Det er jo noen her som har fått målt en hel uke større embryo enn de er, og det er folk fra prøver forumet som vet hvor langt de er? Så om du ikke vet, kanskje du har ett utrolig velutviklet embryo med liiiitt lav hjertefrekvens! :love7
Nei vet ikke eggløsning. Dette var uplanlagt. Hatt to mestruasjoner bare siden forrige fødsel ( en i desember og en i januar) men har tidligere hatt sykluser som har variert på 29-40 dager liksom. Men vanligst ligget på 32-36 dagers sykluser. Testet positivt 39 dager siden forrige mens, og da fikk jeg 2-3 på clearblue og 3+ en uke etter. Så stemm er nok at jeg er kortere på vei enn mens termin uansett.

Syntes bare det var rart når målene på selve fosteret og plommesekken tilsvarer uke 8, mens hjertefrekvensen var så mye lavere. Hadde vært enklere å tenke seg til om alt var kortere på vei enn antatt liksom

Back
Topp