Lav hcgstigning

Førstelille

Andre møte med forumet
Uke 8.
Jeg var hos legen og tok blodprøve for å måle hcg. Tirsdag 32000 og fredag 48000. Fastlege mente dette va i laveste sjiktet og fikk derfor hastetime til gyn for tul.
Gynekologen mente også at det var litt lavt. men på ultralyd så det veldig fint ut og et litet hjerte som banket. Jeg ble ikke satt opp på noen videre oppfølging fordi hun mente alt så bra ut, men at det fortsatt var sannsynlighet for at sa kunne forekomme grunnet «lav» hcg stigning.
noen som har vært med om samme????
Og dersom fosteret utvikles med lav hcg uten sa/ma, kan det gi noen andre komplikasjoner? Større fare for sykt barn etc??
Føler meg veldig uvitende her...
kanskje meget rart spørsmål og spørre..

Syns det er rart at gynekologen også mente det var lavt.. at fastlegen gjorde det er en ting men gynekologen burde jo vite bedre.. hcg skal ikke dobles på 48 timer så «seint» i svangerskapet og hcg kan ikke bruke til å se om det går bra eller ikke det er det kun ultralyd som kan nå..

Så jeg tror du kan prøve å senke skuldrene:)

Syns det er rart at gynekologen også mente det var lavt.. at fastlegen gjorde det er en ting men gynekologen burde jo vite bedre.. hcg skal ikke dobles på 48 timer så «seint» i svangerskapet og hcg kan ikke bruke til å se om det går bra eller ikke det er det kun ultralyd som kan nå..

Så jeg tror du kan prøve å senke skuldrene:)
Åååh! Tusen takk for svar!! :Heartred

Og dersom fosteret utvikles med lav hcg uten sa/ma, kan det gi noen andre komplikasjoner? Større fare for sykt barn etc??
Føler meg veldig uvitende her...
kanskje meget rart spørsmål og spørre..

Jeg har ikke noen erfaring med HCG så sent i svangerskapet, men jeg hadde veldig lav stigning så HCG i starten av svangerskapet. Og jeg var bekymret for akkurat det samme som deg, så syns ikke det er rart å spørre. Vi blir bekymret for så mangt tidlig i svangerskapet!

Gikk fra 53 14dpo til 70 17dpo og til 219 21dpo. Var sikker på at det var en begynnende sa. 26dpo hadde det derimot økt til 1600 og ei uke etter det fikk jeg se et lite hjerteslag på tul. Gynekologen sa da at det ikke var noen grunn til å være bekymret for den perioden med lav HCG stigning.

Er i uke 8+4 og ingen har målt min HCG engang såvidt jeg vet. Tok noen blodprøver hos legen sist da så kan jo hende han tok da. Er det vanlig å sjekke dette flere ganger allerede?

Jeg har ikke noen erfaring med HCG så sent i svangerskapet, men jeg hadde veldig lav stigning så HCG i starten av svangerskapet. Og jeg var bekymret for akkurat det samme som deg, så syns ikke det er rart å spørre. Vi blir bekymret for så mangt tidlig i svangerskapet!

Gikk fra 53 14dpo til 70 17dpo og til 219 21dpo. Var sikker på at det var en begynnende sa. 26dpo hadde det derimot økt til 1600 og ei uke etter det fikk jeg se et lite hjerteslag på tul. Gynekologen sa da at det ikke var noen grunn til å være bekymret for den perioden med lav HCG stigning.
Okei! Får håpe at kroppen fikser det, noe den helt sikkert gjør!:)

Er i uke 8+4 og ingen har målt min HCG engang såvidt jeg vet. Tok noen blodprøver hos legen sist da så kan jo hende han tok da. Er det vanlig å sjekke dette flere ganger allerede?
Nei det er ikke noe man «må» gjøre, jeg har hatt endel smerter og blir konisert før. Fikk under koniseringen høre at dersom jeg ble gravid måtte jeg fortelle tidlig om dette. Og derfor spurte jeg fastlege hvis det va mulighet for å få henvisning til gyn. Hun mente da at hun ikke trodde de ville ta meg inn fordi det ikke var så «kritisk» men at jeg da måtte bestille privat.
Men hun valgte å ta blodprøve på noen dagers mellomrom bare for å sjekke hcg grunnet de smertene og litt nervøsitet.

Nei det er ikke vanlig å sjekke. Jeg sjekket fordi teststrekene var svake så lenge og jeg hadde en del småblødninger. Siden de første to testene hadde såpass dårlig resultat ble det fulgt opp med to nye målinger.

Langt er du på vei da? Er jo sjukt store variasjoner i HCG for hver uke.

I forje svangerskap så blødde jeg masse. Målte HCG, den var 17700 i uke 6+4 2 dager seinere var den 25754 eller noe sånt. Da sa dem at det var Fin stigning. Nå har jeg en frisk og rask 1 åring :) Tror ikke du skal bekymre deg.

Okei, I tidligere svangerskap eller er du i det nu?
Hvordan gikk/går det nu isåfall?

Nå ja.

Skal på TUL i dag. Så håper alt er ok. Men blir jo ekstra bekymra når jeg leser om slikt hvor noen har mye høyere tall enn meg.
Eventuelt er jeg ikke så langt på vei som jeg tror.

Nå ja.

Skal på TUL i dag. Så håper alt er ok. Men blir jo ekstra bekymra når jeg leser om slikt hvor noen har mye høyere tall enn meg.
Eventuelt er jeg ikke så langt på vei som jeg tror.
Okei, ja skjønner det. Vet selv at man bekymrer seg masse.. Masse lykke til idag! :Heartred

Back
Topp