Lav hcg stigning

2moms

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Januarlykke 2020
Juliknøttene 2022
Hei. Er der noen som har erfaring med lav hcg stigning?

5+0 var hcg på 1452
5+2 var hcg på 2259

Har en følelse av at dette ikke går veien :'( er redd for at det kan være ett nytt svangerskap med blæremola.

Har to mislykkede graviditeter bak meg fra før.

Hadde det vært blæremola ville vært HCG-nivået vært mye høyere eller?

Synes stigningen ser fin ut :)

5+0 var hcg på 1452
5+2 var hcg på 2259

Har en følelse av at dette ikke går veien :'( er redd for at det kan være ett nytt svangerskap med blæremola.

Krysser fingre for at det ikke er noe galt. Kan hcg øke litt i rykk og napp? Selve hcg-nivået ditt er hvertfall fint (over 2000 når du er 5+2). Selv har jeg hatt både en MA og en BO/tom fostersekk. Begge gangene steg hcg som normalt. Jeg tenker derfor at hcg ikke alltid er en indikasjon på at noe er galt eller ei. Uansett så håper jeg at alt er bra for din del:)! Skal du måle hcg på nytt, eller har du blitt henvist til gynekolog?

Last edited:
Er dette lav stigning da? Skal det ikke være en dobling hvert 2-3 døgn? Og ved blæremola er vel ofte stigningen høyere enn normalt?

I svangerskapet mitt med inkomplett blæremola så var ikke hcg høy. Ikke rundt den samme tiden som nå i alle fall. Men stigningen var ikke normal. Fosterets hjerte sluttet å slå i uke 8. Gynekologen satte MA i papirene. Gikk hjemme i en måned og ventet på å blø ut. Noe som ikke skjedde! Så endte med utskrapning, og analysen av fosteranlegget konstaterte blæremola.

Så er livredd for gjentagelse :(

Takk for støtten :) krysser fingrene for at det skal gå bra denne gangen.

Skal ta ny HCG måling på mandag.

5+0 var hcg på 1452
5+2 var hcg på 2259

Kommer opp som normal stigning når jeg putter det inn i hcg kalkulator :)
1474030105052.jpg

Jeg leste at før uke fem så tok det 2-3 dager for dobling av hcg, men etter uke fem så tok det 3-4 dager. Så det er vel egentlig ganske bra på to dager?

Jeg leste at før uke fem så tok det 2-3 dager for dobling av hcg, men etter uke fem så tok det 3-4 dager. Så det er vel egentlig ganske bra på to dager?

Håper du har rett i det :) denne spiren betyr alt ♡

Hei dere! Tatt blodprøver som jeg trenger litt hjelp med... Torsdag 5+0: 1169, mandag 5+4: 4030... Er ikke dette urovekkende lavt???

Hei dere! Tatt blodprøver som jeg trenger litt hjelp med... Torsdag 5+0: 1169, mandag 5+4: 4030... Er ikke dette urovekkende lavt???
Har lest at det dobler seg hver 2.-3. dag, så vil si du er innafor det ;) Er vel så ulikt hvor mye/fort man produserer hcg også :)

Tusen takk for svar alle sammen! Setter utrolig pris på det! Etter nesten 6 år som prøvere og en MA bak oss er jeg nok helt EkSTREM på alt av bekymringer.. Takk dere <33

Back
Topp