Lav HCG, men likevel gått bra?

Jente_38

Andre møte med forumet
Hei

Noen her inne som har hatt lave HCG verdier, men allikevel det har gått bra for?

Jeg målte HCG igår til 89 (14 dager etter innsett. Telte ikke med selve innsettsdatoen)
Har hatt litt brunaktig spotting, så regner med at det går rett vest, men er jo alltids et lite håp....

Noen solskinnshistorier dere vil dele?
Hvor lav var HCG hos dere?
Tidspunkt etter innsett?
Hadde du noen symptomer?
 
Hadde hcg på 55 , 12 dager etter insett med økning til 108 på dag 14.
Har ikke hatt noe særlig høy hcg hele veien men jevn økning. Målte hcg 5 ganger pga blødninger.
Siste måling i uke 6+2var hcg på 7623 som jeg selv syns var lav.
Er nå 18+6 uker.
 
Hadde hcg på 55 , 12 dager etter insett med økning til 108 på dag 14.
Har ikke hatt noe særlig høy hcg hele veien men jevn økning. Målte hcg 5 ganger pga blødninger.
Siste måling i uke 6+2var hcg på 7623 som jeg selv syns var lav.
Er nå 18+6 uker.

Oi, grattis!! Så spennende :) Er så artig å høre om slike tilfeller der det går bra også.
Hvor mye blødde du? Var det flere dagers strekk, eller var det innimellom?
Har/ hadde du mensensmerter?
 
Har hatt lavt hcg nivå med alle mine. Har 5. Med nr 3 hadde jeg to svangerskap på utsiden av livmoren. Når de opererte beslutte de at de skulle ta en utskrapning av livmoren for å fjerne ev arrvev. Blødde noen dager etterpå ganske kraftig, store smerter og sterke smertestillende. 2 uker senere starta jeg på jobb. Urintest en var negativ i utgangspunktet, ble bare påvist hcg i blodet. Graviditetssymptomene øket på og jeg tok en test bare in case. La den i fra meg å den ble umiddelbart positiv. Hadde sex forbud i 4 uker etterpå. Dette var da 2 uker etter operasjon. Jeg ringte og sa jeg tror det må være noen rester for symptomene øker og pos test. Pga lavt hcg nivå hadde det vert forventa at det skulle være ute av kroppen. Kom på ul og var 8 uker på vei. Tross utskrapning, blødning og operasjon. De så ikke at det var noe på innsiden i forkant av operasjon. Når jeg var 14 uker gravid blødde jeg ut hele sykehjemmet hvor jeg jobbet. Fikk på meg up and go og blødde ut den og kontoret til gyn. Han sa det var 4 prosent kjangs for at ungen ville klare seg. (hadde hele veien tenkt at dette aldri kom til å gå bra med tanke på utskrapning, blødning osv) halve morkaka hadde løsnet, og jeg hadde flere blod ansamlinger inni livmoren. Hadde flere kraftige blødninger gjennom svangerskapet. I uke 35 var jeg på ul på Haukeland der jeg hadde fått oppfølging etter ordinær ultralyd pga stort vekstavvik. De sa han var 1400g og måtte ut innen et døgn. De satte inn en pille, jeg trodde jeg hadde kynnere. Hadde 3 cm åpning, de tok vannet, morkaken løsnet, de gjorde klar til operasjon da han på toppen av allt la seg i tverrleie. Tok 14 min fra de tok vannet til han kom ut på naturlig vis. Legen måtte stappe inn armene og snu han underveis. Jeg var innstilt på at jeg kom til å få et sykt eller dødt barn. For allt hadde vert medisinsk uforklarlig fra starten. Ut kom en gutt med dobbelthake, 2100g og 41 cm. Han fikk 9 i score. 10 etter 5 min. Han var den kvikkeste babyen de hadde sett sa de, på den strl. Vi var forberedt på intensiv og en mindre pjokk, men han hadde øynene vid åpne og sugde seg fast i puppen umiddelbart. Hadde en del lungebetennelse i starten, og har hatt astma, men har nå bare støv og pollenallergi. Han er 6 år og fyker til topps i trær og berg. Super gløgg, sjarmerende og aktiv gutt. Fortsatt ikke veldig stor, men det var ikke storebror på den alderen heller. Dette ble langt, men jeg tenkte jeg skulle bidra med en solskinnshistorie. Hadde foresten kobberspiral og p piller når jeg ble gravid.
 
Oi, grattis!! Så spennende :) Er så artig å høre om slike tilfeller der det går bra også.
Hvor mye blødde du? Var det flere dagers strekk, eller var det innimellom?
Har/ hadde du mensensmerter?
Blødde hver dag mer eller mindre de 6 ukene. Litt Mindre enn vanlig mens,blør lite egentlig lite med vnlig mens.
Men det kom flere dråper i do hver gang jeg gikk på do, og truseinleggene ble full om jeg ventet for lenge med og skifte.
Hadde veldig masse mens smerter som kom og gik.
Mere aktivitet jeg var i mere blødde jeg, så holdt omtrent senga i 6 uker.
Hadde selv ikke trua på at dette skulle gå bra, blodet kom fra livmorhalsen det var vel egentlig alt gyn fant ut fikk aldri bedre svar.
Selv etter 2 tidlig ultralyd og en gyn undersøkelse.
 
Blødde hver dag mer eller mindre de 6 ukene. Litt Mindre enn vanlig mens,blør lite egentlig lite med vnlig mens.
Men det kom flere dråper i do hver gang jeg gikk på do, og truseinleggene ble full om jeg ventet for lenge med og skifte.
Hadde veldig masse mens smerter som kom og gik.
Mere aktivitet jeg var i mere blødde jeg, så holdt omtrent senga i 6 uker.
Hadde selv ikke trua på at dette skulle gå bra, blodet kom fra livmorhalsen det var vel egentlig alt gyn fant ut fikk aldri bedre svar.
Selv etter 2 tidlig ultralyd og en gyn undersøkelse.

Oi, såpass.

Jeg begynner faktisk å lure på om det kan gå denne gangen... Målte HCG på 89 sist fredag og 424 på mandag. Skal ta en ny imorgen.... Er veldig spent!
Jeg har blødd litt jeg også, men det er mere brunaktig enn friskt blod. Er slik som du beskriver, jo mer jeg er i aktivitet, jo mer blør jeg. De på klinikken mener jeg er 5+3 nå, og har fått u.l time om et par uker.
Herregud, jeg er så spent. Jeg klarer ikke glede meg og slappe av ennå.
 
Oi, såpass.

Jeg begynner faktisk å lure på om det kan gå denne gangen... Målte HCG på 89 sist fredag og 424 på mandag. Skal ta en ny imorgen.... Er veldig spent!
Jeg har blødd litt jeg også, men det er mere brunaktig enn friskt blod. Er slik som du beskriver, jo mer jeg er i aktivitet, jo mer blør jeg. De på klinikken mener jeg er 5+3 nå, og har fått u.l time om et par uker.
Herregud, jeg er så spent. Jeg klarer ikke glede meg og slappe av ennå.
Har troa :)
 
Oi, såpass.

Jeg begynner faktisk å lure på om det kan gå denne gangen... Målte HCG på 89 sist fredag og 424 på mandag. Skal ta en ny imorgen.... Er veldig spent!
Jeg har blødd litt jeg også, men det er mere brunaktig enn friskt blod. Er slik som du beskriver, jo mer jeg er i aktivitet, jo mer blør jeg. De på klinikken mener jeg er 5+3 nå, og har fått u.l time om et par uker.
Herregud, jeg er så spent. Jeg klarer ikke glede meg og slappe av ennå.
Det var 4 geusomme uker der man bare gikk og ventet på at noe skulle skje.
Nå jeg plutselig sluttet
Oi, såpass.

Jeg begynner faktisk å lure på om det kan gå denne gangen... Målte HCG på 89 sist fredag og 424 på mandag. Skal ta en ny imorgen.... Er veldig spent!
Jeg har blødd litt jeg også, men det er mere brunaktig enn friskt blod. Er slik som du beskriver, jo mer jeg er i aktivitet, jo mer blør jeg. De på klinikken mener jeg er 5+3 nå, og har fått u.l time om et par uker.
Herregud, jeg er så spent. Jeg klarer ikke glede meg og slappe av ennå.
hvordan går det med deg?
Er helt grusomt og bare gå og vente og ikke vite hva som skjer.
Man blir helt maktesløs
 
Det var 4 geusomme uker der man bare gikk og ventet på at noe skulle skje.
Nå jeg plutselig sluttet

hvordan går det med deg?
Er helt grusomt og bare gå og vente og ikke vite hva som skjer.
Man blir helt maktesløs

Det gikk ikke. Ble nok en SA for en uke siden :( Så slik er ståa.... Takk som spør :)
 
Back
Topp