Lav bp

Champ

Gift med forumet
har bp på 8 nå ved siste kontroll, jeg er slapp hele tiden, jon blund har flyttet inn her tror jeg.... noen råd til hva jeg kan spise som får opp jernlageret? prøver å vente med jerntabletter pga bivirkningene ved dem.. evt er det noen som har råd til hvordan jeg kan minimalisere bivirkningene om jeg tar jerntabletter?
Har ikke hatt særlig plager i svangerskapet, men det begynner å bli veldig slitsomt å ikke ha ork til noe som helst uten å sove... på det værste så sover jeg 14 timer i døgnet[&:]

Jm tipset meg om et flytende jerntilskudd som var litt lettere for magen... Husker ikke hva det het da. Men du kan jo høre på apoteket eller i helsekosten?

Er nok tilskudd du trenger, når bp er så lav.

God bedring! Håper du kvikner til etterhvert. [:)]

leverpostei, rødbeter og brunost har jeg hørt kan få opp jernlageret

Lagret mitt begynner å tømmes nå så ja det er slitsomt, snakket med føden i sta, skal inn på sjekk der til uken for dem likte da i motsetning til min lege ikke at jeg var nede i så lav bp

spise jernholdige matvarer å når du gjrø det tar du et stort glass med appelsinjuice pga at juicen gjør at kroppen lettere tar opp mere jern

Rødt kjøtt og grønnsaker med sterke farger-brokkoli har masse jern f.eks. Kan få litt jern av meg for eg har litt for masse[:)]

Jeg har også lite jern! Jordmor anbefalte noen jerntabletter som heter niferx. De er litt bedre for magen enn andre tabletter. Drikker de sammen med appelsinjuice![:)]

da har jeg snakket med sykehuset, jeg skal ikke ta jerntilskudd fordi feritinen er så høy som den er, men jeg er blodfattig av en årsak og må inn på onsdag for å ta prøver for å finne ut hvorfor. synes det er betryggende at dem tar det på alvor[;)]

Back
Topp