Lav blodprosent?

*IdaMor*

Elsker forumet
Lurer på om det har mye og si når man skal ta keisersnitt? Sist jeg sjekket det til jodrmor var det på 11, noe hun sa var helt på kanten. Aner ikke hva en god eller normal prosent er jeg?... Men dette var i min uke 32 så altså 6 uker siden, fikk beskjed om å kjøpe meg jerntabletter, men som det surrehode jeg er, så har jeg fortsatt ikke gjort det.. :oops: Nå er vel dette litt sent også siden keisersnittet er neste tirsdag :P Er det sjanse for at jeg må få blodoverføring? Synes det høres så ekkelt ut :P

Noen som vet?

Er ikke helt for sent å starte opp med jerntbl, men husk å ta det med C-vitaminer for bedre opptak. Hvis blodprosenten din er lav før KS (det sjekker de samme dagen eller dagen før) så kommer du nok til å få blodoverføring, men det er jo også kun til ditt eget beste hvis du skulle være uheldig å miste en del under inngrepet. Dessuten kommer du deg også raskere:)

Er ikke helt for sent å starte opp med jerntbl, men husk å ta det med C-vitaminer for bedre opptak. Hvis blodprosenten din er lav før KS (det sjekker de samme dagen eller dagen før) så kommer du nok til å få blodoverføring, men det er jo også kun til ditt eget beste hvis du skulle være uheldig å miste en del under inngrepet. Dessuten kommer du deg også raskere:)

Da får vi gå til innkjøp i morgen ;) Sier surrehue... Joda tar imot blode jeg, men synes det er rart og få noen andre sitt blod :P
Har som du sjønner aldrig vært gjennom noen form for inngrep.. så alt dette er nytt for meg :P

Kjenner følelsen:p jobber selv daglig med pasienter som blir operert, men syns det er ubehagelig å se for seg selv i den situasjonen:p så kjøp de jerntablettene du og evt C-vitaminer eller ta de med et glass appelsinjuice. Masse lykke til:)

Kjenner følelsen:p jobber selv daglig med pasienter som blir operert, men syns det er ubehagelig å se for seg selv i den situasjonen:p så kjøp de jerntablettene du og evt C-vitaminer eller ta de med et glass appelsinjuice. Masse lykke til:)

Ah sjønner da har du jo peiling på hva jeg skal igjennom da :P Nei er vel bare og skrive huskelapp! Er ikke ammetåka som er værst det er gravidtåka :P

Back
Topp