Lav blodprocent

Ja eg og he det sånn,får full forstoppelse[&:][&:]det e såååå vondt.Har begynnt på någen nye som ikkje inneholde så mye jern,dei hette prevent.Dei virke mye bedre på magen og blodprosenten min hadde gått opp itte eg begynnte å ta dei.Min va på litt over 8 og nå e eg i overkant av 9.Det e bedre å ta någen som e litt mildere for magen enn å ikkje få i seg någe i det heila[:)]

Det er en del mat som inneholder jern. Hvis du bevisst går inn for å spise det i stedet, kan du kanskje droppe tablettene.

Leverpostei
Rødbeter og annen mat med sterk farge
Grønne grønnsaker (brokkoli, spinat)
Lag maten i jerngryte
Rødt kjøtt: sjekk jerninnhold i de ulike kjøttvarene her:

http://www.matprat.no/BulletListArticle.aspx?artid=10827&mnu1=&mnu2=5027&mnu3=

Det lønner seg nok å få opp prosenten litt raskere enn hva mat ggjør nå ville jeg tro.
Min raste ned fra 14 til 10 på 3 uker. Har tatt duroferon 100 mg tab, de er sterke men effektive. 2 stk om dagen i 1 uke gikk opp 2.5 prosent[;)]

Så slipper du evt å gå på jerntabletter lenge.

jeg begynte med hemofer midt i svangerskapet, og de blir man ikke like dårlige av..Jeg fikk hvertfall ikke forstoppelse eller ble dårlig..
Merket ingenting til det...
Nå tar jeg en tablett annenhver dag..

Jeg har hele tiden hatt ca 12 - 13 I blodprosent, Og har heldigvis sluppet og hive I meg tabletter for det... [:D]

Har blodprosent på 8, og tar Hemofer. Blir litt rar i magen, men ikke så ille som av de Monicus snakker om. Men regner med å ta dem etter fødselen, da blodprosentene min ble enda lavere da jeg fødte sist.

De som jeg har tatt ble jeg heller litt løs i magen av. Kanskje fordi jeg måtte ta 2 stk om dagen.

Har alltid lav blodposent til vanlig, må gå på jerntabletter stort sett hele tiden. De andre typene blir jeg stein hard i magen av.
Så jeg har gudskjelov funnet en type som er snill med magen min.
Og så hjelper det med masse c-vitaminer + triomega. Den kominasjonen gjør meg myk og god i magen[8|]

Jeg tror man bare må prøve seg frem, alle reagerer visst ulikt.

ORIGINAL: 2gang

Jeg tror man bare må prøve seg frem, alle reagerer visst ulikt.

Det kan virke sånn[;)]

Back
Topp