Lav antistoffverdi rubella

ALN89

Forumet er livet
Fikk svar på blodprøvene i dag og står at jeg har lav antistoffverdi. Sjekket da selvfølgelig helsekortet og blodprøvene fra sist jeg var gravid og så at jeg ikke var testet tidligere. Testet man ikke tidligere eller er det legen som har gjort en bommert? Fødte i mai 2012 og er nå gravid igjen.

Skjønner at jeg må ta en ny vaksine i barsel og det er helt greit :) men er det noe jeg må bekymre meg for nå? Jobber i bhg.. Det er vel ikke mange tilfeller av røde hunder nå?

Kan ikke si jeg la merke til at det ble sjekket nå, jeg.. Kanskje det bare var greit så legen ikke sa noe om det.

Jeg ser nå at han har krysset påviste antistoffer på meg, så da er det vel derfor han ikke sa noe :P

Legen din vet vel hva du jobber med, så han/hun hadde vel sagt ifra hvis det var noen fare frem til fødsel.

Jeg hadde ikke antistoffene i første svangerskap, og det var ikke noe problem. Jobber i bhg.

Jeg hadde lave antistoffer i første svangerskap - fikk beskjed om at det ikke var et problem da - men ble anbefalt å ta mmr vaksina på nytt før nytt svangerskap for å unngå risikoen med at antistoffene kanskje var helt borte til neste gang...

Du skal ha vært sjekket i 2012 også, mine er født i 08 og 11, og jeg ble testet hver gang, slik har det vært lenge.

Jeg hadde lave i 2008, men de tok bare en ny blodprøve og da var det greit. Jeg ble sjekket i 2004 og 2012 også. Så du burde blitt sjekket i 2012 også?

Fikk svar på blodprøvene i dag og står at jeg har lav antistoffverdi. Sjekket da selvfølgelig helsekortet og blodprøvene fra sist jeg var gravid og så at jeg ikke var testet tidligere. Testet man ikke tidligere eller er det legen som har gjort en bommert? Fødte i mai 2012 og er nå gravid igjen.

Skjønner at jeg må ta en ny vaksine i barsel og det er helt greit :) men er det noe jeg må bekymre meg for nå? Jobber i bhg.. Det er vel ikke mange tilfeller av røde hunder nå?
Jeg har også lav, men har gått helt fint. Er som du sier ikke mye rødehunder lengre nå. Men du skulle vært testet i 2012 og. Jeg har blitt sjekket hver gang, 2009 og 2011.

Jeg ble testet for det i mine svangerskap som er mye lengre siden enn 2012, så du skal være testet for det tidligere.
Jeg er jo både vaksinert og hatt røde hunder, så jeg bør ha antistoffer :P

Du bør være sjekket på det i forrige svangerskap også. :)

De tok av meg i 07, så er nok legen som ikke har gjort jobben sin

Bah... Har sjekket papirene fra sist og det var ikke krysset av for rubellavaksine og heller ikke tatt blodprøve for å sjekke det... Har alle blodprøveresultater sammen med helsekortet fra sist. Blir bare litt oppgitt ettersom jeg da kunne fått vaksinen sist og syns fastlegen har gjort så mange feil.. Har heldigvis den andre legen på legekontoret under svangerskapet..

Ja rart du ikke ble sjekket sist. Men tok du ikke blodprøver rundt uke 12 med første?

Mine er født i 09 og 12, og tatt blodprøvene begge gangene.

Er vel ikke røde hunder nå lenger, så er nok ingen fare.

Jeg ble testet for det i mine svangerskap som er mye lengre siden enn 2012, så du skal være testet for det tidligere.
Jeg er jo både vaksinert og hatt røde hunder, så jeg bør ha antistoffer :P
Samme her :-P
Født såpass tidlig at MMR-vaksinen ikke var vanlig da jeg var liten. Så jeg hadde røde hunder da jeg var fire år omtrent.
Fikk MMR-vaksinen da jeg var 12 ;-)

Herregud... Pinlig.. Jeg sjekket prøvene fra sist igjen og nå ser at det står at jeg var testet... Kan man skylde på gravidtåke? Jeg var heelt sikker på at det ikke sto der for noen dager siden... Må være ført på i ettertid :p

Står bare positiv, kan verdiene synke altså?

Jaja :p

Back
Topp