Latskap

mammagullet

Glad i forumet
Spørr dere her inne jeg hvordan dere ville prioritert dagen om dere var i mine sko. Er ute i permisjon nå og merker at jeg har blitt ekstremt lat og giddesløs. Har mange tanker og ønsker om hva som bør gjøres og hvordan ting skal være, men kommer liksom ikke i gang. Har blitt veldig opptatt av egentid da jeg føler at jeg aldri har det ellers på dagen.

Setter opp min dagsplan, og så håper jeg dere kan komme med innspill på forandringer dere har/ville hatt for å få unna ting og til egentid

07.00 står opp, steller 2 unger, meg selv før det er frokost. Ferdig 08.00/08.30
09.00  leverer frøkna i bhg. Småen sovner som regel i bilen på vei dit
10.00  småen våkner. Være sammen med han
11.15  lunsj
12.00  være med småen
12.45  Soving. Jeg egentid
14.45  småen våken
15.00  hente frøkna i bhg
15.45. begynne med middag, og gi småen mat
17.00  middag ferdig. rydde og vaske opp igjen etter mat
20.00 ungene legges

Fra vi står opp og frem til frøkna er i bhg går det slag i slag, og ungene henger stort sett i rumpa på meg.Hører til sjeldenheten om jeg får sminket meg i fred. Småen sovner som regel på tur til bhg, og sover da ca 1t.  Når han våkner henger han bare etter meg, og jeg må sitte på gulvet og leke med han. Så fort jeg reiser meg og går på f.eks kjøkkenet for å hente noe begynner han å grine. kommer han etter reiser han opp og henger i buksebeinet mtt til jeg tar han opp- står og griner dog uten tårer stort sett.
All våkentid på småtten er slik. Hører til sjeldenhetene at han kan leke litt alene, og skulle det skje er det maks 5-10 min. ( Han er 10 mnd) Når jeg har hentet frøkna henger begge etter meg, og middagslaging er preget av mye surving (småen) og masing (frøkna). Ettermiddagen går med på å væra med ungene. Husarbeid og annet som skulle vært gjort må gjøres etter at ungene har lagt seg eller når en blir igjen hjemme og den andre tar med ungene bort. Blir ofte nedprioritert av mangel på tid og overskudd.  når ungene er i seng, er det sofan som kaller.

Trenger hjelp til planlegging av dagen, OG ikke minst hva kan vi gjøre for at ungene skal bli flinkere til å leke på egen hånd. Gjelder spesielt frøkna (snart 4). Merkar jeg blir veldig tappet på krefter, og leken sammen med ungene blir liksom bare slik halveis.

Ble langt, men håper dere gidder lese og komme med tips ideer på hvordan vi kan løse denne kjedelige situasjonen

hva med å sette deg små delmål på 10-15 minutter under egentida? til å gjøre ting som burde vært gjort.

Back
Topp