Latex eller silicon smukker?

P.I.J

Elsker forumet
Junibarna 2015
Er det noen som vet hva forskjellen er og hva slags type som er best?[:D] Har ikke peiling på dette her..[:)]

Godt det ikke bare er meg som lurer på slik.

Det finnes sikkert en million forskjellige smokker, men de vanligste er:
Anatomisk: liten tupp som legger seg opp i ganen
Rund: helt rundt kule
Flat: avlang

Latex er litt mer 'grisete' og litt mindre holdbart enn latex, men små barn frir ofte til latex pga av mykheten. Silikon er som nevnt litt fastere og derfor mer holdbar.

En anatomisk smokk er best for bittet, men kresne barn liker i mange tilfeller de runde best.

Tips: Det er ikke vits i å kjøpe veldig mange smokker. Hvis du feks. kjøper en flat silikon (Avent), en anatomisk latex (NUK) og en rund latex (Nova Care) så har du et lite, men bredt utvalg. Da kan du se hva h*n liker best før du supplerer med så mange du har behov for [:)]

Her likte snuppa kun silikon-suttene når hun ble større. I helt baby-alder brukte hun latex (på nyføtintensiven og frem til hun var 5 mnd gammel, så sluttet hun og begynte med smokk igjen ved 15 mnd alder..)

Jeg liker også silikon-suttene bedre, fordi jeg ofte har erfart m latex-suttene at de løsner/råtner/smuldrer mye fortere enn silikon-suttene.

ORIGINAL: Vakle

Det finnes sikkert en million forskjellige smokker, men de vanligste er:
Anatomisk: liten tupp som legger seg opp i ganen
Rund: helt rundt kule
Flat: avlang

Latex er litt mer 'grisete' og litt mindre holdbart enn latex, men små barn frir ofte til latex pga av mykheten. Silikon er som nevnt litt fastere og derfor mer holdbar.

En anatomisk smokk er best for bittet, men kresne barn liker i mange tilfeller de runde best.

Tips: Det er ikke vits i å kjøpe veldig mange smokker. Hvis du feks. kjøper en flat silikon (Avent), en anatomisk latex (NUK) og en rund latex (Nova Care) så har du et lite, men bredt utvalg. Da kan du se hva h*n liker best før du supplerer med så mange du har behov for [:)]

Takk for tipset[:D]

Her bruker vi kun silikon. Lillegutt reagerte litt på latex, pluss at jeg synes de alltid ser så skittne og ekle ut! [8D] Bruker de helt vanlige med eh rund tupp? [:D]

Vi har kjøpt natursmokker, både rund og anatomisk på www.bleieboden.no. Jeg er kanskje litt rar [;)] De er jo ikke noe fine akkurat, men har ei venninne som var så fornøyd med dem. Og veldig greit når de blir større og begynner å stabbe rundt, i og med at hele smokken er myk, slår ikke tennnene sine og sånt om de skal falle litt uheldig [;)]

ORIGINAL: junimor2010

Vi har kjøpt natursmokker, både rund og anatomisk på www.bleieboden.no. Jeg er kanskje litt rar [;)] De er jo ikke noe fine akkurat, men har ei venninne som var så fornøyd med dem. Og veldig greit når de blir større og begynner å stabbe rundt, i og med at hele smokken er myk, slår ikke tennnene sine og sånt om de skal falle litt uheldig [;)]

Visst ikke at det finnes natursmokker, takk for tips! [:D]

må ein gje ungen smukk? el kan ein la være?

bruker silikon her, latex har vi brukt men synes de blir så skitne og støv legger seg på så fort. men han vil bare ha en type tutt da, MAM air.

Jeg skal gjøre alt for at veslegutt skal ha smokk, de blir mye roligere og sover bedre syntes jeg.. Sett stor forskjell på smokkebarn og ikke smokkebarn, men man må jo ikke, men det er også mange babyer som har stort suttebehov, og da er det bedre med smokk enn tommel, lettere å vende av [:)] Vi kommer til å kjøpe silikonsmokk, latex har en tenndens til å tørke litt inn etterhvert også...[8|]

Jeg var FAST bestemt på at lillegutten min IKKE skulle ha sutte...Da han var en halv dag gammel fikk spurte barnepleier om jeg kunne revurdere fordi hun ene damen hadde sittet å puttet tommelen hans i munnen hele tiden.. hadde så enormt sugebehov og handa datt ut hele tiden... [8D] Så da ble det sutte da.. bruker den ikke som trøst da, bare når han skal sove. 

ORIGINAL: moyas mamma

må ein gje ungen smukk? el kan ein la være?

Du må bare se an sugebehovet [;)] Bedre å gi smokk enn at puppen blir brukt som smokk. Derfor vi begynte med det.

Jeg er selv allergisk mot latex, så vi bruker bare silikon. Vil ikke ta noen sjanser. Pluss at jeg vil ikke ta i latex smokker selv....

Hadde kun silikon til junior, og kommer til å bruke det samme til denne klumpen..
Synes latex var så ekkel..

Vi bruker silliconsutter..brukt det mest. Jeg innbilder meg at de er "bedre for ungen"..mest fordi jeg mener å ha hørt at latex kan føre til allergi. Men om dette er en myte eller fakta vet jeg ikke.

Hmmm... Skulle inn å bestille navnesmokker, men de som er fra 0-3 mnd er kun i latex?? Vet dere andre om noen andre nettbutikker som leverer silikon smokker fra 0-3 mnd??

Back
Topp