Latensfasen

T-2965473

Andre møte med forumet
Hei. Jeg lurer litt på hvor lang latensfase dere her inne har hatt. Begynte selv på mandag, men blødning og sammentrekninger. Fikk regelmessige sammentrekninger mandags kveld med 7 min mellomrom. Holdt på i 3 timer også ble det ikke regelmessig lenger. Men riene er der. Og de er veldig smertefulle.. men nå starter jeg på 3. døgn og begynner å bli fryktelig sliten.

Min latensfase begynte rundt kl 02 natt til 17. og riene ble endelig tettere på kvelden (husker ikke eksakt klokkeslett), aktiv fødsel starta 22:30 og baby ble født kl 00:42. Hadde en lenger latensfase, men kortere aktiv fase denne gangen.

Med første begynte latensfasen kl 15 på ettermiddagen, aktiv fødsel begynte rundt 5-6 morgenen etter, baby ble født 08:47.

Hvis det varer enda lenger kan du jo ringe føden og forklare! Noen blir satt i gang når latensfasen har vart lenge og de er slitne! :)

latensfasen med min første varte omtrent 3,5 døgn med rier gjennom hele døgnet. Så gikk vannet. Det er skikkelig slitsomt når latensfasen drøyer ut sånn! Jeg fikk verken sovet godt eller spist, så ble helt utslitt. Håper du går i fødsel snart <3 Det er forresten ingenting i veien med å ringe føden og forklare situasjonen. Kanskje de kan ta deg inn på en sjekk, vurdere å gi noe smertestillende å sove på eller liknende. Lykke til!

Med førstefødte så hadde jeg en latensfase på 1.5 time.. spent på denne gangen, glad vi bor nærme sykehuset for å si det sånn. Kunne jeg valgt så hadde jeg gjerne tatt en litt lengre fødsel, husker jeg var helt i sjokk fordi alt gikk så raskt og plutselig var ungen der og graviditeten ferdig.

Med førstefødte så hadde jeg en latensfase på 1.5 time.. spent på denne gangen, glad vi bor nærme sykehuset for å si det sånn. Kunne jeg valgt så hadde jeg gjerne tatt en litt lengre fødsel, husker jeg var helt i sjokk fordi alt gikk så raskt og plutselig var ungen der og graviditeten ferdig.
Samme her! Fra vannet gikk (med null rier) til babyen var ute gikk det 5,5 timer. Var ganske heftig, og ikke mye pause underveis. Jeg er veldig takknemlig for at det gikk fort og greit, men satt også igjen med samme sjokkfølelse. Plutselig var magen borte, graviditeten ferdig og jeg satt der med en baby. Hodet klarte ikke helt å henge med, og det har tatt meg noen uker bare å prosessere at det skjedde.

Samme her! Fra vannet gikk (med null rier) til babyen var ute gikk det 5,5 timer. Var ganske heftig, og ikke mye pause underveis. Jeg er veldig takknemlig for at det gikk fort og greit, men satt også igjen med samme sjokkfølelse. Plutselig var magen borte, graviditeten ferdig og jeg satt der med en baby. Hodet klarte ikke helt å henge med, og det har tatt meg noen uker bare å prosessere at det skjedde.
oi, gratulerer så mye! Kroppen er helt rå!!
Virker som vi har hatt ganske lik fødsel, tok 5 timer fra vannet gikk uten rier i forkant og til baby var ute. Er nok hodet som ikke rekker å henge med som du sier da alt skjer raskt og intensivt, jeg er forferdelig spent på denne gangen.

Latensfasen startet med at jeg våknet av rier som hadde variethet på ett minutt og fem minutter mellom. Riene holdt på i 48 timer før jeg var over i aktiv fase. Hadde heldigvis en morfinpause midt i der riene dabbet litt av. Ba om epidural med en gang jeg var i aktiv fase.

Latensfasen var et helvette. Aktiv fase var en lek selv om den varte i 14 timer...

Back
Topp