Latensfase

A009

Flørter med forumet
Februarhjertene 2025
Jeg har blitt lagt inn på sykehuset pga. blødning, ingen åpning i går. Ble sjekket på nytt i dag og har fått 2cm åpning, helt moden og hodet langt nede. Ble også strippet. Har ikke regelmessige rier enda. Hvor lang tid tok det før dere fødte etter å ha fått påvist 2cm åpning?

• Omsorg
Reactions: TKW
Jeg har blitt lagt inn på sykehuset pga. blødning, ingen åpning i går. Ble sjekket på nytt i dag og har fått 2cm åpning, helt moden og hodet langt nede. Ble også strippet. Har ikke regelmessige rier enda. Hvor lang tid tok det før dere fødte etter å ha fått påvist 2cm åpning?
Dette er så individuelt, så jeg føler jeg ikke burde svare egt… det kan ta flere dager og det kan ta minutter.

Med både første og andre hadde jeg mellom 1 og 2 cm ved innsjekk på fødestua. Med første hadde riene vart i 10 timer før jeg kom til sykehuset, og med andre hadde de vart i fem timer før jeg kom til sykehuset. Fra 1-2 cm tok det 5-6 timer før jeg var 4 cm og i aktiv fase. Med andre tok det ca. 3-4 timer før jeg var 4 cm og i aktiv fase.

Fra aktiv fase var i gang var de to fødslene ellers helt ulike i forløp og lengde. En lang og en styrt.

Du er snart i mål! Masse lykke til :Heartred

Dette er så individuelt, så jeg føler jeg ikke burde svare egt… det kan ta flere dager og det kan ta minutter.

Med både første og andre hadde jeg mellom 1 og 2 cm ved innsjekk på fødestua. Med første hadde riene vart i 10 timer før jeg kom til sykehuset, og med andre hadde de vart i fem timer før jeg kom til sykehuset. Fra 1-2 cm tok det 5-6 timer før jeg var 4 cm og i aktiv fase. Med andre tok det ca. 3-4 timer før jeg var 4 cm og i aktiv fase.

Fra aktiv fase var i gang var de to fødslene ellers helt ulike i forløp og lengde. En lang og en styrt.

Du er snart i mål! Masse lykke til :Heartred
Tusen takk for svar! Og takk for alle gode svar på alt jeg har lurt på i graviditeten, setter stor pris på at du tar deg tid til å svare en småengstelig førstegangsfødende!

Dette er veldig spennende! Da satser jeg på baby i løpet av de neste dagene. Jordmor tipper i kveld/i morgen. Men har ikke regelmessige rier enda.

Som over her varierer det veldig, men du kan få en pekepinn hvis du vet hvor lange fødsler din mor og dine bestemødre (eventuelt søstre) har hatt, det er ganske vanlig at kvinner i samme slekt har lignende graviditeter og fødsler. Se på dem som ligner deg mest i kroppen.

Med første startet jeg med vannavgang, og fikk ikke regelmessige rier det første døgnet. Kom inn på sykehuset og ble lagt inn pga misfarger fostervann, og ble satt i gang. Da var det 1-2cm. Baby kom nesten ett døgn etter det igjen. Med nr 2 hadde jeg 4-5cm da jeg kom til sykehuset, da hadde jeg hatt regelmessige rier i noen timer. Men det gikk 12 timer til da også (veldig stor baby).

Lykke til i siste innspurt, du er i mål i løpet av et døgn eller to!

Jeg er en sånn som bruker laaaaaaang tid (10 - 20 timer) på å komme opp til 5-6 cm før det går sabla raskt på slutten. Men hos meg har vannet gått først. Så ikke godt å si! Håper det går radig men ikke for fort ❤️ Lykke til

Takk for svar!
Ble undersøkt igjen etter fire timer og hadde fremdeles 2 cm, men var blitt mykere, så valgte å reise hjem i vente på enten at vannet skulle gå eller økende rier. Kjenner på vonde rier, men de er foreløpig ikke regelmessige. Så prøver å sove og samle krefter til fødsel!

Jordmor sa at man som førstegangsfødende ikke går med med åpning i mange dager heldigvis!
Føles ikke virkelig at jeg snart skal få møte den lille i magen❤️

Var på ny sjekk i dag, fremdeles 2 cm. Riene har avtatt helt. Jordmoren i dag sa at man kan gå uker(?!?) med 2 cm selv som førstegangsfødende. Må si jeg ble ekstremt skuffet etter å bli fortalt av en annen jordmor at han kom til å komme i løpet av morgendagen. Hadde jeg ikke fått opp forhåpningene så veldig i går hadde det gått helt fint, men tok den beskjeden ganske tungt. Var så klar for å møte babyen vår!

Var på ny sjekk i dag, fremdeles 2 cm. Riene har avtatt helt. Jordmoren i dag sa at man kan gå uker(?!?) med 2 cm selv som førstegangsfødende. Må si jeg ble ekstremt skuffet etter å bli fortalt av en annen jordmor at han kom til å komme i løpet av morgendagen. Hadde jeg ikke fått opp forhåpningene så veldig i går hadde det gått helt fint, men tok den beskjeden ganske tungt. Var så klar for å møte babyen vår!
Får håpe det går fortere enn som så! Så kjipt at det har avtatt :/ de vil ikke hjelpe deg i gang heller?

Nei, har nesten ikke sovet de siste to døgnene pga. vonde uregelmessige rier. Har fremdeles vondt mellom navlen og symfysen innimellom i tillegg til lett blødning, men ikke rier. Fikk beskjed om at jeg kunne få sovedose av dem hvis det ble behov, men ikke noe mer.

Jeg går inn i uke 38 (38+0) i morgen. Vet at han er 14% over etter ul i uke 33. Hun fikk ikke målt hodet hans i går fordi det var for langt nede i bekkenet, men MAS mål viste at han antagelig ligger enda høyere i prosent. Jeg ble så lettet når jeg fikk beskjed av jordmor om at han kom til å komme i løpet av de nærmeste dagene, da jeg er redd for at det skal bli en dramatisk fødsel pga. størrelsen. Håper virkelig at de kan hjelpe meg hvis han ikke kommer snart!

Prøv å gå noen korte turer, det hjalp meg da riene avtok. Og når de var uregelmessige gikk jeg inne. Jeg tok tida, og hver gang det var gått mer enn 10 minutter siden sist reiste jeg meg opp og gikk litt, da fikk jeg ny ri med en gang. Jeg har trua på at du plutselig fyrer og får skikkelige rier!

Back
Topp