Late pappaer!

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Er ikke fornøyd med Innsatsen til mannen for tida. Spør av og til om han kan stå opp med gutten, men av en eller annen grunn er hans behov for hvile så voldsomt mye viktigere enn mitt. Er som regel jeg som tar meg av mat og bleier også, mens han er den som leker, aktiviserer og koser. Han blir bare irritert om jeg klager også. Kjenner det begynner å bli nok her ;-)

Hvordan er arbeidsfordelingen hjemme hos dere?

Hadde ikke godtatt :P

Vi har et veldig likt fordelt ansvar :) Mener det er en selvfølge jeg da.. Har en fantastisk mann, og han ei fantastisk dame ;) hehe

Tja kunne nok vært bedre:p men jeg tenker at der første leveåret er de mer avhengig av mammen sin og det er jo jeg som går hjemme:) men når det er helg prøver vi å ha hver vår dag vi sover lenge på:)

Ja deltaking i måltider gikk jo ikke akkurat i starten :p Men nå er han blitt 1,5 år da. Greia er at jeg studerer borte, og pendler, så han ser han ikke hver dag. Mulig han er usikker på en del av det praktiske, men mener absolutt han skulle deltatt mye mer når han er med oss.

Her deler vi på alt :)
Egentlig så tar vel min kjære mer enn meg. Han står opp, han lager mat :)

Her er det mannen som gjør mest for tiden, men det er fordi han er hjemme i pappaperm. Vanligvis har vi en mer lik fordeling. Han vakser gulv og størvsuger, jeg tørker stør vo rydder. Jeg lager middag, han rydder opp. Jeg organiserer i skap og skuffer, og vasker alltid badet, han holder bil og sportsutstyr ved like:)

Her gjør jeg alt om jeg ikke spør han om han kan fikse noe. Begynner å bli rimelig gal ja.. Greit nok, vi har et hus og mye som må fikses ute osv.. Det tar han ansvaret for. Men kjenner iblandt jeg gjerne kunne gått ut mens barn og hund maser inne..

Her føler jeg noen ganger at jeg er den late :eek: :p

Men hos oss er alt 50/50. Det er vårt hus, vårt husarbeid og vårt barn. Da er det helt naturlig at alt av arbeid fordeles likt mellom oss. Vi har hver våre oppgaver med husarbeidet, da vi gjør det vi liker best. Men sum sumarium gjør vi like mye...noen ganger gjør mannen litt mer enn meg da :p :)

Tja, vi gjør vel i grunnen mye begge to, så blir sikkert ganske likt.
Han står oftest opp i helgene, han blir ødelagt om hun sover for lenge sier han. Men nå tror jeg tiden er inne for at vi skal ta annenhver dag i helgene igjen.

Jeg føler jeg har skutt gullfuglen. Gubben er super på å ta seg av sønn vår :)

Det er stort sett jeg som tar det. Både fordi jeg klarer å multitaske (ordne meg selv og to unger på badet samtidig feks). Men også fordi jeg liker det. Gubben bryr seg ikke om hva slags klær ungene har på seg, om neglene er for lange, om matboksen ikke inneholder grønnsaker osv. Jeg er mer nøye og gjør det da heller selv. Så da må han ta mer av andre oppgaver. Feks alt som har med bil og gjøre. Han avlaster meg om jeg ber om det eller så tilbyr han det også. Som feks i dag så ba han meg gå å legge meg å sove litt på ettermiddagen.

Har en ganske lat en her også. Han gjør helst ikke noe annet enn det han har lyst til der og da. (Gjelder husarbeide også) Å ta seg en lur lørdags formiddag, å sove lenge om morgenen, det er viktigst for han. Men han er den som er oppe med ungene hver natt da, for jeg våkner rett og slett ikke, sover så tungt!

Jeg gjør alt! I begynnelsen gav jeg beskjed, men nå har det egentlig bare blitt til at jeg gjør det automatisk av vane. Det han gjør er å vaske klær og henge opp...føler meg i grunn som en alenemor av og til!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gjør det meste. Han kan stå opp med hu i helgene men da må jeg stå opp for å passe på at duppen blir tatt. Han koser Meat med hu( altså å sitte i sofaen, noe han gjør uansett). Jobben hans er liksom slitsom. Jeg er dagmamma og har to jenter på 14 og 15 mnd her. Men han får igjen med at han reiser på butikken når jeg ikke gidder, han må ta oppvasken og mye annet her. Slipper ikke så lett unna. Hehe.

Her deler vi på det når han er hjemme , men han reiser mye med jobben da. Så når han er vekke faller jo alt naturligvis på meg :)

Vi har en ganske god fordeling på ting. Jeg gjør nok litt mer husarbeid pga jeg er student/har vært i perm. Men han fikser det meste annet. Står opp med barna hver dag bl.a, det setter jeg stoooor pris på :)

Her deler vi på alt :-) noe jeg mener er en selvfølge da det er vårt hus og vi er en familie :-)

Back
Topp