Jeg har også tatt lasik-operasjon for noen år siden, fra minus 6,5 omtrent og til normalt syn. De tok litt lite på første forsøk så fikk en ny runde et halvt års tid etterpå. Hos den klinikken jeg var garanterte de ikke at man vil ha like godt syn resten av livet, iom at man som mange nevner kan få behov for lesebriller og slikt. I tillegg er det ofte sånn at synet forandrer seg gradvis. Jeg har nok fått tilbake litt nærsynthet nå, så jeg burde nok skaffe meg noen briller jeg kan bruke til jobb foran pc og slikt, men jeg tenker at uansett kan jeg nå kjøpe billige og lette briller. Før kom jeg aldri under 3000 kroner hver gang fordi de måtte være så sterke (og da koster det ekstra for tynne glass/lettvektsglass).... og ikke minst, jeg slipper å stresse med både briller og linser...
Ifht dagene etter så var jeg litt irritert på øynene samme dag (torsdag), men da skulle jeg jo bare sove uansett iflg instruksjonene fra øyelegen. Dagen etter var det ikke mer irriterende enn en mildt slitsom kontaktlinse, og da helgen hadde gått i tillegg hadde jeg ingen problemer med å være på jobb. Var litt mer følsom for lys enn før operasjonen, men det var jo bare gøy å kunne bruke vanlige solbriller igjen så det var liksom ikke noe problem;)