Laser assisted hatching

jente80

Forelsket i forumet
Heia.Pratet med legen i danmark nettopp,han ville prøve laser assisted hatching på eggene ved neste forsøk.
Er det noen av dere som har prøvd det eller hørt om det?

Er ikke helt sikker, men er ikke det at en lager et hakk i celleveggen på egget for å hjelpe til
slik at egget fester seg på livmorveggen, eller noe sånt......[8|]
noen kan ha litt harde "skall" på egget, spesielt hvis du er litt "opp i åra"....[8|]

Tror det er som Hope forteller, om jeg har forstått riktig. Tror de bruker det mye i Danmark ja, og kan vel ikke skade hvertfall.

Kopiert fra Nordica:
Assisted hatching er en teknologi, der hjælper ægget med at sætte sig fast i livmoderen. Assisted hatching vil sige klækning af ægget. Klækning af ægget er nødvendigt for at det befrugtede æg kan sætte sig fast i livmoderen og udvikle sig til et foster.

Takk for svar.Var inne og leste om det på hjemme siden til nordica.Legen mente sjangsene var større for meg ved bruk av det.
Etter som jeg vet så er det forbudt i norge og.

Ja, det er nok forbudt i Norge.
Fant forresten denne forklaringen inne på ønskebarn:

Assistert klekking. Denne metoden utføres ved å lage en liten rift i eggeskallet (Zona Pellucida). Det er grunn til å tro at eggene hos enkelte pasienter har et eggeskall som er for tykt eller for stivt. Normalt skal det befruktede egget kunne trenge seg ut av eggeskallet 5-7 dager etter befruktning (klekking). Hvis eggeskallet er for tykt eller for stivt, kan det føre til at det befruktede egget blir fanget innenfor eggeskallet og vil dø. Assistert klekking utføres enten ved kjemisk etsing eller ved laserbrenning. Metoden kan ikke tas i bruk i Norge fordi det er forbudt å forske på befruktede egg.

Håper denne behandlingen vil hjelpe dere til å bli gravid[:)]

Back
Topp