Lasagne

Ett-mars-hopp

Forumet er livet
Hva gjør du ang saus???

Legger du lagvis forskjellig saus, eller bruker du kun ostesaus på toppen under osten? Lager du to separate sauser som blandes før du heller over lasagnen? Lager du kun en saus, og hva slags?

Sambo ble så forundret da jeg første gang lagde lasagne. Han hadde liksom aldri tenkt over at det gikk an. Han kjøpte bare sånne pakker med en sause-pose. Så ikke nok med at jeg lagde den fra bunnen, men jeg hadde også to sauser... [:D] Jeg derimot visste ikke at noen kjøpte disse pakkene, og tenkte at det var fryktelig unødvendig. Hehe...

Jeg lager en av hver og legger lagvis. Avslutter med ostesausen før osten legges på toppen.

lager en hvitsaus, så steker jeg jøttdeig og har oppi tomatpure og vann, så blir to sauser. Legger lagvis, starter med hvitsaus, plater, kjøtt, osv. avslutter med hvitsaus og masse ost [:D]
mener selv jeg har verdens beste oppskrift!

I 99% av tilfellene kjøper jeg Toro familiepakke, den resterende 1 % lager jeg selv. Da lager jeg kjøttdeig med bolenes saus og en ostesaus

Kjøper sånn familiepakke på butikken. Ostesaus/hvit saus er kvalmt[:'(]

Hjemmelaget så har vi begge deler...

Ostesaus og kjøttdeigblanding-saus..Lager fra bunn...

Lagvis sånn her...Starter i fra bunn:
Ostesaus,
pastaplater
ostesaus
Kjøttdeigblanding-saus
pastaplater
ostesaus
kjøttdeigblanding-saus
pastaplater
og masse (resten av) ostesaus på toppen...

Tar på folie, steker i 35-40 min i ovnen, tar på ost (ikke glemme å ta av folien da[8D][8|]) og steker i 10 min...

Namnam...Lager MASSE ostesaus...

Gleder meg til middag i kveld...[:D]

ORIGINAL: Moffedilla

lager en hvitsaus, så steker jeg jøttdeig og har oppi tomatpure og vann, så blir to sauser. Legger lagvis, starter med hvitsaus, plater, kjøtt, osv. avslutter med hvitsaus og masse ost [:D]
mener selv jeg har verdens beste oppskrift!

oppskrift?[:)]

Enten så lager jeg rød og hvit saus, eller så bruker jeg halvfabrikat

Noen som kan tenke seg å legge ut oppskrift og fremgangsmåte her eller? [:D]
Hvor får man kjøpt sånne pastaplater forresten? [:)]

Jeg blander alle ingrediensene til hvit og rød saus slik at det bare blir 1 saus. Hvorfor gjøre det vanskelig når det kan gjøres så enkelt[:D] Helt seriøst, du merker ikke forskjell[;)]

ORIGINAL: Miss Claymore!

Lager alltid fra bunnen av, bruker to sauser.

Lager selv, men en og annen gangen kjøper jeg Toropakke..

Når jeg lager selv, lager jeg begge sausene, og legger lagvis..

ORIGINAL: DaintyDelusiveDoll

Kjøper sånn familiepakke på butikken. Ostesaus/hvit saus er kvalmt[:'(]

ORIGINAL: Tanntrollet09

I 99% av tilfellene kjøper jeg Toro familiepakke, den resterende 1 % lager jeg selv. Da lager jeg kjøttdeig med bolenes saus og en ostesaus

ORIGINAL: Eier av en gutt

Enten så lager jeg rød og hvit saus, eller så bruker jeg halvfabrikat
samme her, spørs ka eg gidd [:D]

ORIGINAL: Miss Claymore!

Lager alltid fra bunnen av, bruker to sauser.

jeg steker kjøttdeigen i en litt dyp stekepanne og tilsetter krydder, revet løk, revet gulrot, revet sellerirot, eplecidereddik, tomatpuré.. vet ikke om det regners som rød saus

også lager jeg ostesaus som jeg har øverts sammen med makaroni (vi syns det blir mye bedre med det enn pastaplater)

Lage oste saus og kjøttsaus.. Når æ ikke kjøpe halvfabrikat...

Lagvis med ostesaus, kjøttsaus (i kjøttdeigen) og pastaplate.. og MASSE ost til slutt :P

Back
Topp