Larvik og omegn

Bompimamma

Flørter med forumet
Ønsker å bli kjent med noen fra Larvik og omegn.
Er 29 år og førstegangsgravid. Har termin 3. september, men skal forløses med keisersnitt en uke før.
Er opprinnelig fra Romsdalen og er derfor tilflytter, er ikke så kjent enda og savner å ha noen venner - spesielt nå som jeg venter baby. :)

Jeg er 28 år og bor i Sandefjord :) Har termin 23.september :) Har heller ikke noen særlig venner da vi alle har "vokst" fra hverandre..

Ja, synd, men sant:(
Venter ei lita prinsesse :-)
Du da?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Venter også ei jente :)
Er det din første?
Her er det første og sannsynligvis siste også, tror det holder med én selv om det kunne vært kos å ha to. :)

Er min første ja :-) gleder oss kjempe mye! :-) det blir nok flere her.... ETTERHVERT!! hehe
Trenger en god stund fri fra graviditet kjenner jeg :p

Så koselig :)
Hvordan syns du det er å gå gravid? Har det vært mange plager, eller har du hatt et greit svangerskap så langt?

Jeg var kvalm 24/7 fra uke 5 til uke 16, men etter det har det vært helt greit :) Litt bekken og hofte plager, men det hører vel med det også :)
Der da?

De 4 første månedene sov jeg ca. 20 timer i døgnet, hadde munntørrhet og mista halvparten av håret mitt men bortsett fra det har det egentlig vært greit. Har lite svangerskapsplager, men så har jeg nok å stri med fra før av (har både Morbus Crohn og ME) så jeg er glad det ikke har vært noe særlig med kvalme og lignende. Mulig jeg har sluppet unna kvalmen på grunn av medisiner jeg bruker.
Er ikke spesielt glad i å gå gravid da, så det skal bli godt å bli ferdig selv om det er litt skremmende å plutselig ha ansvar for et helt nytt liv! Selv om det er litt skremmende så gleder jeg meg veldig til å treffe lille jenta <3

Uffda! Det hørtes ikke noe særlig ut nei :(
Kvalmen min blir jo bare barnematen i forhold til det du sliter med!
Jeg har FM (kroniske muskelsmerter) og er gastric bypass operert (av eget ønske), så jeg merker jo på kroppen at det er slitsomt, men det får det bare være :)
Skal bli godt å bli ferdig ja! Det skal jeg være helt enig i :) Gleder meg til å få kroppen min tilbake :p
Det er helt uvirkelig nesten at det kommer ei lita tulle til verden som skal kalle meg mamma <3

Skjønner du har litt å slite med du også. Har du hatt mange plager etter operasjonen? Tenker du sikkert er ganske utslitt? Vet mange som sliter med det og feilernæring i etterkant..

Eneste plagene jeg har er om jeg ikke er forsiktig nok med hva jeg spiser. Spiser jeg noe med for mye fett eller sukker blir jeg liggende med kvalme, kaldsvette, skjelvinger, og blir stup trøtt. Annet enn det er det ingenting :-) Må jo selvfølgelig ta kosttillskudd osv resten av livet, men det er det verdt :-)

Jeg skjønner. Det er jo nok bivirkninger å ta hensyn til det. Må selv passe godt på hva jeg spiser, ellers blir jeg dårlig. Tar også kosttilskudd hver dag, og det er nok noe jeg må ta resten av livet for å unngå mangelsykdommer. Har også oppdaga at det er stor forskjell på å unngå mangelsykdommer og å ha optimal helse.
Har holdt på å utdanne meg som ernæringsterapeut, så det er et tema jeg syns er veldig spennende. Utrolig mye som kan gjøres med kost og ernæring for å ha en bedre hverdag. :)

Ja! Kost og ernæring er alfa omega! :)

Har nylig bestilt meg en bok om naturlig mat og baby/barne ernæring på amazon - gleder meg til å lese! Ønsker å gi barnet mitt en best mulig start, spesielt med tanke på arven med crohns, og i tillegg har både mor og far melkeallergi, så det blir en del hensyn å ta for barnet også.

Ja, da er det greit å lese seg litt opp :-) heldigvis ingen allergier her, men det betyr jo ikke at hun ikke kan få noen, så det er jo lurt å lese om sånt uansett vil nå jeg si :-)

Ja jeg leser gjerne om sånt bare fordi jeg er nysgjerrig også, hører med på studieretninga jeg begynte på i tillegg :) Men det er masse allergier her, så det er også veldig nyttig å kunne litt om. Du er heldig som slipper unna sånt :)

Får ta en *bank i bordet* for den ;)

Back
Topp