Larver i skapet

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvordan blir man kvitt disse? Eller er det ikke noe å gjøre med enn å vaske ofte?

Måtte hive to pakker med lasagneplater. Den ene hadde stått åpen, det er greit nok, det overrasket meg ikke at det var i den, men til og med en uåpnet hadde masse daue larver i. (Takk og lov for at jeg hamstrer og hadde en ekstra i boden nede!) Jeg jobber med saken å få alt i plastbokser. ;)

Hvordan blir man kvitt disse? Eller er det ikke noe å gjøre med enn å vaske ofte?

Måtte hive to pakker med lasagneplater. Den ene hadde stått åpen, det er greit nok, det overrasket meg ikke at det var i den, men til og med en uåpnet hadde masse daue larver i. (Takk og lov for at jeg hamstrer og hadde en ekstra i boden nede!) Jeg jobber med saken å få alt i plastbokser. ;)
Sjekk melet. De larvene du snakker om kalles ofte mellarver her jeg kommer fra. Hvis det ligger mye melrester i Skapet kan det komme av det.

Sjekk melet. De larvene du snakker om kalles ofte mellarver her jeg kommer fra. Hvis det ligger mye melrester i Skapet kan det komme av det.

Fant de i et skap jeg ikke har mel i. :P Men ja, sammen med melet har jeg også funnet de. Nesten alt av mel jeg har har jeg i plastbokser, heldigvis. Men larvene er oooooveralt.

Fant de i et skap jeg ikke har mel i. :p Men ja, sammen med melet har jeg også funnet de. Nesten alt av mel jeg har har jeg i plastbokser, heldigvis. Men larvene er oooooveralt.
tror egentlig det er en type møll..
hvis det er disse?
de trives veldig godt i tørvarer :P
1488814-7-1358199991227.jpg

Usj, hadde melbiller og larver i en leilighet jeg bodde i i bergen, er noe herk! Var gammel innredning også, så var nok mye snadder for dem innimellom diverse sprekker osv.

Hadde ute alt av skuffer og slikt og støvsugde og vasket med salmiakk. Ble mye bedre, men dukket opp en og annen bille i etterkant, men fant aldri larver igjen.

tror egentlig det er en type møll..
hvis det er disse?
de trives veldig godt i tørvarer :P
1488814-7-1358199991227.jpg

Æsj, er slike, ja. Bortsett fra at alle jeg finner er døde. Eller, er hule skall jeg finner. Mannen sa det var fluelarver sist vi fant slike, mener jeg å huske. Kan godt være møll også. De finner jeg jo også av og til i vinduskarmen.

Aha, ok. Får finne ut hvordan jeg blir kvitt de. :/

Takk for link, forresten. Får ta en skikkelig shinings i skapene.
hvis du leser litt nedover i den linken jeg sendte deg så står det der hvordan du blir kvitt dem ;)

Ja, leste det. :) Her skal det støvsuges. :p Og kjøpes inn en haug med plastbokser. ;)
lykke til! håper du blir kvitt dem fort..
til trøst da.. hvis du har endt opp med å få noen av dem i maten så kan du være trygg.. de er spiselige.
Folk spiser dem ristet på salater osv :hilarious::hilarious:

lykke til! håper du blir kvitt dem fort..
til trøst da.. hvis du har endt opp med å få noen av dem i maten så kan du være trygg.. de er spiselige.
Folk spiser dem ristet på salater osv :hilarious::hilarious:

Takk!

Haha, det var det jeg tenkte på da jeg stod og nistirret nedi melet. (Fant en larve oppå lokket på melboksen) Så det er ikke krise, liksom. :P Men vil helst ikke tenke på det... Fysj! :P

Takk!

Haha, det var det jeg tenkte på da jeg stod og nistirret nedi melet. (Fant en larve oppå lokket på melboksen) Så det er ikke krise, liksom. :p Men vil helst ikke tenke på det... Fysj! :p
ekstra proteiner i maten har aldri skada noen :p

Back
Topp